Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dabo78
när jag startar bilen..men nuddar jag bara bromsen så släcks den..någon som har en ide vad som är fel?
av christer.d
dabo78 skrev:när jag startar bilen..men nuddar jag bara bromsen så släcks den..någon som har en ide vad som är fel?
vet ej vad du har för årsmodell men antar att du har års 97-98 eller en tidig 99
bromslampan lyser när du startar det är helt ok den ska slockna när du trampar på bromsen.
skulle den ej göra det är det nogon glöd som är trasig.
Användarvisningsbild
av dabo78
christer.d skrev:
dabo78 skrev:när jag startar bilen..men nuddar jag bara bromsen så släcks den..någon som har en ide vad som är fel?
vet ej vad du har för årsmodell men antar att du har års 97-98 eller en tidig 99
bromslampan lyser när du startar det är helt ok den ska slockna när du trampar på bromsen.
skulle den ej göra det är det nogon glöd som är trasig.

har en 99a...jag startar bilen och alla lampor släcks utom en...fast rör jag bromsen så slocknar den..
ska det vara så då? :)
av christer.d
yes.
du sa 99a vilken månad är den tillverkat klssas den som en års-00?
Användarvisningsbild
av dabo78
christer.d skrev:
yes.
tror den är uttagen maj..det är en 99a
av christer.d
dabo78 skrev:
christer.d skrev:
yes.
tror den är uttagen maj..det är en 99a
ok då är det en en ren års 99
då är det helt ok då ska lampan lysa när du startar och slockna när du nuddar bromsen.
för på års 00 är det inte så där slocknar den när man startar så vida igen glöd gått
kör så det rycker
AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]

Lambdalampan lyser

Så koden du får verkar ju i kombinatio[…]