NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaikki
Hej!

har nyligen fått min nya C30 :D . Har börjat använda parkeringsvärmaren nu när det vart lite kyligt. Enligt instruktionsboken ska man ställa in klockan på värmaren när den ska vara färdig, men jag har märkt det att om man kommer ut senare så är den fortfarande igång... då kan det handla om 5 min senare. Alltså säg att den ska vara färdig 15.00 och jag kommer ut 15.05 så håller den fortfarande på.
Farsan har en V50 och har även parkeringsvärmare men han har aldrig vart med om detta.
Nån annan som vart med om samma sak?

Tänkte kolla med er på forumet först innan jag åker in till Bilia
av Kluster
Du ställer in klockan till den tid du ska åka, då räknar systemet ut när och hur länge värmaren ska gå.
av Arbetaren
Kaikki skrev:Hej!

har nyligen fått min nya C30 :D . Har börjat använda parkeringsvärmaren nu när det vart lite kyligt. Enligt instruktionsboken ska man ställa in klockan på värmaren när den ska vara färdig, men jag har märkt det att om man kommer ut senare så är den fortfarande igång... då kan det handla om 5 min senare. Alltså säg att den ska vara färdig 15.00 och jag kommer ut 15.05 så håller den fortfarande på.
Farsan har en V50 och har även parkeringsvärmare men han har aldrig vart med om detta.
Nån annan som vart med om samma sak?

Tänkte kolla med er på forumet först innan jag åker in till Bilia
Läste i en annan tråd här på forumet att den går 10 min efter ställd tid, om man skulle vara sen. Vet ej om det är så men jag märkte att min också gick när "tiden gått ut" . Har bara provat den en gång än så länge.
Användarvisningsbild
av Kaikki
jo jag vet det kluster att man ställer in klockan när man ska åka. Men den är ju fortfarande igång trots att jag ställt den på en tid. Kan ta ett exempel tll då, när jag kommer till jobbet kl 15.30 ställer jag klockan på 00.35 när den ska va färdig. Sen kanske jag inte kommer ut exakt till 00.35 utan kommer 00.40 och då håller den fortfarande på...

Tänkte på det om man skulle va sen, hur vet den att man är sen? Då borde den ju lägga av direkt när man kommit in i bilen, men det gör den ju inte.
Men om ni också har det så så kanske det är normalt men i mina öron tycker jag det låter konstigt.

tack
Användarvisningsbild
av DogWalker
Kaikki skrev:jo jag vet det kluster att man ställer in klockan när man ska åka. Men den är ju fortfarande igång trots att jag ställt den på en tid. Kan ta ett exempel tll då, när jag kommer till jobbet kl 15.30 ställer jag klockan på 00.35 när den ska va färdig. Sen kanske jag inte kommer ut exakt till 00.35 utan kommer 00.40 och då håller den fortfarande på...

Tänkte på det om man skulle va sen, hur vet den att man är sen? Då borde den ju lägga av direkt när man kommit in i bilen, men det gör den ju inte.
Men om ni också har det så så kanske det är normalt men i mina öron tycker jag det låter konstigt.

tack

Jag upptäckte detsamma som dig med min bil och tog upp det med Volvo. Det svar jag fick var att den fortsätter att gå ca. 10 minuter efter inställd tid, av den anledningen ifall man var lite sen. Det står inget om detta i instruktionsboken heller, utan verkstadschefen hittade nån anteckning i sina papper.

Håller med dig dock om att det är korkat, för jag kan ju vara en halvtimme sen och det är svinkallt ute, och då kan den ju lika gärna stanna direkt när tiden gått ut.. :???:

DogWalker
av mojja
tycker det är skitbra att den går en stund extra. Speciellt när man är ute o handlar eller på besök hos någon eller på morgonen då det e svårt att pricka in på sekunden när man ska iväg:)
Användarvisningsbild
av Kaikki
Okej va bra, skönt att slippa tänka på det längre.
Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]