Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av muruskyline
Hejsan!
Jag har gjort felsökning på min 850 1993, och jag har hittat en hek del i sockel A3 som t.ex. 1 2 1...1 4 1...2 1 4...2 1 3 ...2 1 1...,3 2 2...3 1 2...Allt är ju nästan bara givareVet knappt var dem sitter...kan man få lite hjälp?
Och sedan är det så att jag har försökt släcka allt, men jag lyckas inte...dem flesta har försvunnit, men 3 1 2, vill inte...lampan övergår inte till fast sken..utan börjar blinka felet igen, har provat ett antal ggr, men vet ej vad problemet är.

Hoppas på lite hjälp
Tack på förhand
Användarvisningsbild
av B4B
muruskyline skrev:Hejsan!
Jag har gjort felsökning på min 850 1993, och jag har hittat en hek del i sockel A3 som t.ex. 1 2 1...1 4 1...2 1 4...2 1 3 ...2 1 1...,3 2 2...3 1 2...Allt är ju nästan bara givareVet knappt var dem sitter...kan man få lite hjälp?
Och sedan är det så att jag har försökt släcka allt, men jag lyckas inte...dem flesta har försvunnit, men 3 1 2, vill inte...lampan övergår inte till fast sken..utan börjar blinka felet igen, har provat ett antal ggr, men vet ej vad problemet är.

Hoppas på lite hjälp
Tack på förhand
A3 (ABS och TRACS) kod 312 = H Framhjulsgivare – bruten krets eller kortslutning.
Alltså ABS-givaren på höger framhjul som strullar :-)-)
Här finns en länk till felkoder http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941 ;-//
Användarvisningsbild
av muruskyline
Men det verkar vara alla givarna på bilen som är kassa, för jag har hittat vad dem betyder och det är rätt många,verkar vara kassa runt om bilen både höger och vä fram plus baksidan och bromspedalen....kan det vara så att alla är kassa? verkar vara lite konstigt....
Användarvisningsbild
av muruskyline
Den med bromspedalen verkar lite skumt, finns det en givare till den med? Och sedan om jag byter givaren på hö sidan, måste jag ändra ngt annat? Och är det svårt att byta? Har aldrig gjort det innan!!!
Tack på förhand
Användarvisningsbild
av B4B
muruskyline skrev:Men det verkar vara alla givarna på bilen som är kassa, för jag har hittat vad dem betyder och det är rätt många,verkar vara kassa runt om bilen både höger och vä fram plus baksidan och bromspedalen....kan det vara så att alla är kassa? verkar vara lite konstigt....
Det första du bör göra är att felsöka kablarna till ABS-givarna (sensor) och deras kotaker, efter kabelbrott och korrosion i kontakter!
Klarar du inte av detta får du lämna i bilen för felsökning till någon verkstad eller om du har någon kompis som kan hjälpa dig.

Här är en länk till en tråd om detta problem som du kan få lite information från 8)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 57#p218180
Användarvisningsbild
av B4B
muruskyline skrev:Den med bromspedalen verkar lite skumt, finns det en givare till den med? Och sedan om jag byter givaren på hö sidan, måste jag ändra ngt annat? Och är det svårt att byta? Har aldrig gjort det innan!!!
Tack på förhand
Det sitter en pedallägsegivare (sensor) för bromspedalen på bromsservon :-)-)

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]