Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Denna text lär vara ordagrant tagen ur instruktionsboken för en MY-08
"Viktigt!
Lackbehandlingar såsom konservering, försegling, skydd, glansförsegling eller liknande kan skada lacken. Lackskada orsakad av sådana behandlingar täcks inte av Volvos garanti"

Visserligen är det inget klockrent avrådande av sådana behandlingar, men ändå..

Till min förvåning kan jag nu läsa i tidningen LIFE från Volvo att man inom Volvohandeln nu börjar med rekonditioneringar och tvätt med mera direkt till kund..
Och i detta utbud finns även lackförsegling/behandling med Lahegas Toughguard...
Snacka om tvärvändning...

/Thomas
Ja de har väl precis fått kompetensen för att börja tjäna pengar på det - räkna med att det kommer att vara minst dubbelt så dyrt hos Volvo som hos ngn annan :roll: för inte vill ni väl använda piratlackskydd

- Jamen det är ju samma behandling

- Nej nej det är baaaara det som vi säljer som är äkta vara - lyssna nu på mig jag jobbar på Volvo jag vet

:mrgreen:

MVH

Ola G Lindskog
dom står fast vid samma sak dom alltid sagt!!!
Volvo tilåter inte lackförsegling då detta gör att lacken inte kan andas.

volvo har derimot godtjänt en produkt som andas, detta är ett lack skydd, som inte förseglar
(det finns andra skydd som inte förseglar, men dessa har volvo inte testat, o kan därför inte godtjänna) = garantin försvinner
CarMan skrev:dom står fast vid samma sak dom alltid sagt!!!
Volvo tilåter inte lackförsegling då detta gör att lacken inte kan andas.

volvo har derimot godtjänt en produkt som andas, detta är ett lack skydd, som inte förseglar
(det finns andra skydd som inte förseglar, men dessa har volvo inte testat, o kan därför inte godtjänna) = garantin försvinner
Äsch ! Det är väl att erkänna att det egentligen aldrig varit problem relaterade till lackskydd. Och som vi diskuterat i ett flertal trådar tidigare så är formuleringen i boken egentligen inte så konstig, man påtalar bara att garantin inte gäller om det går åt pipan.
Nu försöker man helt riktigt tjäna en slant på det också.
För övrigt vaxas, skyddas och rekondas det flitigt på företaget och verkstäder med andra produkter än Lahegas....

/Thomas

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]