NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har en V50 2.4 -05 och lite frågor.

Jag har köpt den begagnad från en bilhandlare och letade väldigt länge det som var lite synd var att jag fick tumma på stereon i bilen då den vi bestämde oss för hade bara standard stereon. Nu har jag kört bilen i ett och halft år och det dåliga ljudet börjar gå mig på nerverna.

några tips på hur jag relativt billigt kan få bättre ljud i bilen? vill inte lägga ner massa pengar och så visar det sig att resultatet inte blir så jädra mycket bättre..

bättre ljud för mig betyder inte högre ljud.. vill ha klarare ljud och bättre frekvens omfång helt enkelt. har inte börjat riva i dörrarna men tror att det bara sitter 4st "mellan register" i vardera dörr just nu.

en fråga till min "volymkontrollratt" har den "gummiytan" som finns lossnat och nu börjar hårdplasten under komma fram. ett helt värdelöst material som inte är slittåligt alls. har sett fenomenet på flera moderna bilar audi har det tillochmed i sina dörrhantag där det slits bort på något år också. är dessa rattar nått man kan byta ut eller bara att gilla läget?
hittade lite mer info:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=31609

verkar ju som att man inte kan uppgradera värst mycket utan omfattande kostnader.

tänkte att det kanske skulle gå att behålla huvudenheten men sätta in bättre högtalare i dörrarna?

det där med brända skivor märkte jag också lite senare efter jag köpt bilen.

jag köpte bilen när jag hade helt andra jobbförhållande. då var det mer menat som en vardags bil med lite mil per år.

nu har jag fått ett nytt jobb med 50mil i veckan fram och tillbaka till jobbet. så nu hade dett suttit bra mycket bättre med en diesel med bättre stereo =) man lär så länge man lever. känns inte som om att det vore värt att byta bil då värdeminskningen troligen inte är värd ett byte.

gilla läget helt enkelt..
Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]