NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonjac
Jag är ny ägare av en Volvo V50 T5 AWD -05 med Business+-paketet, men fattar inte vad jag har för huvudenhet i min bil. Någon som kan upplysa mig? Det snackas ibland om en HU- eller SC-huvudenhet, men om jag förstått saken rätt så har V50 ingen av dessa? Ibland nämns "floating console" eller liknande, men det nämns aldrig på iPod-adapter-tillverkarnas hemsidor, innebär det att V50-ägare får vara utan?

Försöker leta en lämplig iPod-adapter, men då jag inte vet vad jag har för stereo/huvudenhet annat än en "Performance" från -04/05 så vet jag inte riktigt vad jag har för möjligheter.
Jag har samma problem.. såg att någon nämnde att man kan köpa en FM-sändare. Men finns det någon bra FM-sändare som faktiskt kan leverera bra ljud? Det som kommer ut ur högtalarna på en radiosändning är helt okej jämfört.. men när jag har prövat ett gäng olika FM-sändare så är jag grymt besviken. Snarare två st :oops:

Men ändå.. sorry om det blev lite OT.. men på något sätt så lär vi ju lösa det så pass att ja.. HAN kan lyssna på MP3 i bilen :P

/Christian
chrissofsweden skrev:Jag har samma problem.. såg att någon nämnde att man kan köpa en FM-sändare. Men finns det någon bra FM-sändare som faktiskt kan leverera bra ljud? Det som kommer ut ur högtalarna på en radiosändning är helt okej jämfört.. men när jag har prövat ett gäng olika FM-sändare så är jag grymt besviken. Snarare två st :oops:
Var någon av de du prövat en modell där du kopplar in dig mellan bilantennen och antenningången på bilstereon direkt? Vad jag lyckas luska fram så ska de ha betydligt bättre ljud och vara betydligt mindre störningskänsliga.

Exempelvis: http://tinyurl.com/5rvzuk
wendtan skrev:Då finns det tyvärr ingen lösning. High performance och premium sound finns det denna lösningen till: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=29194
Ja, versioner som emulerar en cd-växlare har jag förstått inte fungerar med basversionen av stereo ("Performance"). Helt otroligt att en så dyr och påkostad bil inte har så enkla saker som cd-växlare i alla versioner. Nåja, inte mycket att göra tå saken.

Fick följande svar av Dension Sweden på frågan om som kan tänkas fungera till min:

Har du cd-växlare i bilen kan du använda Gateway 500 annars är en Aux adapter på väg in i sortimentet. Kommer finnas till försäljning om ca 1 månad och kommer kosta ca 3700kr.

Frågan är dock om jag ens har en AUX-ingång? Dessutom handlar väl en AUX-ingång endast om ljud, så låtval etc kommer aldrig visas i bilen display. :(
3800 kr för en aux adapter låter klart saftigt(Dension 500 GW kostar 4100). Dension menar garanterat att denna aux adapter kommer fungera med performance system from 2004. Deras marknad är ju att förse bilmodeller som inte har möjlgihet till fabriksaux med mp3 integrering.

Att lösningar som emulerar cd växlare inte fungerar på performance nivån har en enkel förklaring, det gick inte att välja cd växlare till den stereonivån, vad jag vet så går fortfarande inte detta.

Poseidon: Aux uttaget sitter i facket under armstödet på MY2008 och framåt.

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.

Tar man bort skatterna får man mer över[…]