- tis 23 aug 2005, 17:47
kan man besikta bilen även om ABS int funkar som den ska?? jag har hört att dom inte ska bry sig om ABS så länge bromsarna bromsar som dom ska..
Moderator: Moderatorer
Berggren skrev:Lampan måste lysa när du slår på tändningen.... så tejpa den är nog lönlöst... om du inte har tur... ska du chansa så ta bort lampan iställetPrecis, ta bort lampan, och får du en påpekan så kan du alltid spela dum och säga, jasså är lampan trasig, det skriver du väl bara ett "bra att veta "på, och sen hoppas dom inte märker att den inte funkar som den
adakemil skrev:Okej, tack för alla svar... nu kommer en följdfråga! jag har läst av felkoderna och svaret blir:det finns inge genvägar, mät dom givare som har felkos, så ser du om dom är trasiga.
213 - Vänster bakhjulssensor, signal saknas vid igångkörning.
214 - Höger bakhjulssensor, signal saknas vid igångkörning.
jag har pratat med en snubbe som påstår att det är styrdonet som har pajjat men jag vet inte... det sitter väl inga kuggkransar bak?? Plus att det verkar lite konstigt att båda kransarna på bakhjulen skulle ha pajjat samtidigt. Styrdonet är väl inte direkt billigt heller??
adakemil skrev:kan man besikta bilen även om ABS int funkar som den ska?? jag har hört att dom inte ska bry sig om ABS så länge bromsarna bromsar som dom ska..Jag hade en sharan en gång i tiden som ABS kontakterna var isärtagna på,då kunde han inte skriva nåt eftersom han inte visste om dom funkade eller inte
Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]