NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Hej.
Hämtade i veckan ut en ny ice-white V50 D5. Hade beställt mörkaste solfilmen på fem rutor, men det hade återförsäljaren missat. Nu skall jag lämna in bilen om två veckor och få det gjort. Men inget ont utan det har något gott med sig. Förseningen innebär att jag har en vecka extra på mig att fundera om jag skall ha ljus, mellan eller mörk film. Finns det någon där ute som har erfarenhet och kan rekommendera/avråda från någon film? Eftersom bilen är vit tänkte jag att det skulle bli snyggt med mörkaste filmen, men det kanske blir för mörk ihhifrån då på nätterna?
Senast redigerad av 1 PaNi, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av poseidon
Jag valde mörkaste filmen från Lelax å det är grymmt bra på dagen.

MEN på kvällarna, särskillt nu på hösten så ser man 0 å ingenting när man backar.

Jag har flera gånger fått skicka ut tjejen för att kolla så allt är klart för backning.....

Välj mellanfilmen!
Användarvisningsbild
av Nexus
mörkaste är skön på sommaren, och på hösten så kan man ju alltid skicka ut kärringen titta. jag har mörkaste och man lär sig anpassa sig efter mörkret, jag använder sidospeglarna :wink:
av metalHJ
Se bara på alla chaufförer som kör skåpbil. De klarar backningen utmärkt, så det ligger lite i det som Grammse säger att det är en vanesak. Jag har inga problem att backa efter speglarna, och måste nästan ärligt säga att man får bättre uppsikt då man hela tiden ser vart nosen är också. Förutom när jag backar bland människor/barn, då tittar jag alltid bakåt.

Sen finns det ju backsensor att sätta på, om man vill vara lite extra utrustad. Har kört bilar med det, och tycker det är väldigt smidigt faktiskt. Kör på mörkaste filmen, du får en helsnygg kontrast med mörka rutor i solsken, och bilen själv strålar sin vita karisma :-)-)
Användarvisningsbild
av PaNi
Jag filmar fem rutor (dvs från B-stolpen och bakåt). Bilen har ju backvarnare, jag har BE-kort och borde kunna använda backspeglarna, är gift (så jag har någon att skicka ut :-)) så just nu lutar det åt svartaste filmen. Men ni har en vecka på er att få mig att ändra mig.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Doby skrev:OT men kan nån förklara för mig varför man sätter ett Ferrarimärke på en Volvo?
Det är snyggt ;-//

Det finns såna där det står VOLVO på också, ännu finare :wink:
av metalHJ
PaNi skrev:Jag filmar fem rutor (dvs från B-stolpen och bakåt). Bilen har ju backvarnare, jag har BE-kort och borde kunna använda backspeglarna, är gift (så jag har någon att skicka ut :-)) så just nu lutar det åt svartaste filmen. Men ni har en vecka på er att få mig att ändra mig.
Bra val! :-)-) Det kommer bli läckert...
Extraljus

Jag misstänker att det borde fungera med n&ar[…]

Och de har noll erfarenhet inom litiumjonbatteri[…]

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]