Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikael_81
Hej.

Börjar bli dags att byta torkarblad på min volvo s60-01.

Är det volvo original som gäller, eller finns det bra alternativ? Vad har ni för erfarenheter, och vad kan ni rekomendera?

mvh Mikael
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag tycker biltemas torkarblad är mycket prisvärda. :D
Original vet jag inte om jag kan rekomendera då jag är missnöjd med deras hållbarhet. :roll:
Användarvisningsbild
av Funk
Mina erfarenheter är precis tvärtom, bara original eller kanske Bosch...

/Thomas
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Funk skrev:Mina erfarenheter är precis tvärtom, bara original eller kanske Bosch...

/Thomas
Samma här, jag köpte biltemas en gång, dom höll nån månad(och rostade och lät fan!), nu sitter det Volvo original sen i maj tyst och bra. En uppsättning original kostade runt 1000 lappen 2 fram och 1 bak.

/Kalle
av mikael_81
Har själv haft biltema till min förra bil, ingen höjdare faktiskt.

Man kanske borde satsa pengarna på orginal ändå?
av Wych
Jag köpte nyss biltemas "flatblade" till min s60, ville se om de var prisvärda.
På något skumt vis har regnet uteblivit sedan jag monterade dom, har dock hunnit testat dom i lite duggregn och det ser bra ut.. men som sagt, hellregn har jag inte haft nöjet att köra i. Var bara att klicka dit, 600 förarsida, 550 passagerarsida!
Användarvisningsbild
av Rillee
Annars kan jag rekommendera att behandla rutan med ett "vax" typ, sen behöver man knappt använda torkarna.
Användarvisningsbild
av Funk
Rillee skrev:Annars kan jag rekommendera att behandla rutan med ett "vax" typ, sen behöver man knappt använda torkarna.
Aquapel rekommenderas varmt, kostar ca. 120:- och räcker upp till ett år...

/Thomas
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]