Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _zigge_
Hej hej..

Problem med bilen IGEN!!
Den går inte på alla cyl nu när det börjat bli lite kallare och fuktigare ute på morgonen...
Den hoppar igång på alla efter några sek. Låter som det fattas 1 cyl i början..

Någon som har hafft samma problem.? Den går klockrent sen nör man stängt av den och låtit den stå.. Men det är just när den stått över en natt..

Bytte tändstift till Bosch Platina ifrån någon skit som ägaren innan satt dit. Bilen har gått 12700mil..
Håller någon av tändspolarna att ge sig? Men konstigt då att den inte är sådan hela tiden, inte bara när det är fuktigt..??

Help.

//Robin
Användarvisningsbild
av isak
hej
försv-det kylvätska? isåfall trolig toppackn.byt till ngk gärna deras platina
har personligen inte skruvat i ett boschstift på 45-år
isak
Användarvisningsbild
av samcan
Jag tycker du ska åka till volvo och få gasspjäll programvaran updaterad om du inte har gjort det redan, mycket av det du sägger där påminner mig om mit problem. Jag bytte tändstift o lambdasond, schansade helt enkelt . Men det va det konstiga Maregnetti spjället som strulade, volvo kör in ett korigerings program så den fungerar ett tag till helt enkelt !

Mvh SAMCAN!
Användarvisningsbild
av CarMan
är det mistäning du har, isamband med nyligen bytt stift, så skule jag kolla stiften! (är du säker på att du köpte rätt stift?)
Användarvisningsbild
av B4B
_zigge_ skrev:Hej hej..

Problem med bilen IGEN!!
Den går inte på alla cyl nu när det börjat bli lite kallare och fuktigare ute på morgonen...
Den hoppar igång på alla efter några sek. Låter som det fattas 1 cyl i början..

Någon som har hafft samma problem.? Den går klockrent sen nör man stängt av den och låtit den stå.. Men det är just när den stått över en natt..

Bytte tändstift till Bosch Platina ifrån någon skit som ägaren innan satt dit. Bilen har gått 12700mil..
Håller någon av tändspolarna att ge sig? Men konstigt då att den inte är sådan hela tiden, inte bara när det är fuktigt..??

Help.

//Robin
Om jag förstått dig rätt så uppkommer det när du startar bilen efter den har stått ett tag och strax därefter går den normalt igen?
Känn på övre kylarslangen efter du har kört bilen ett par mil så motorn blivit riktigt varm.
Känns den riktigt hård, då kan topplockspakningen ha ett läckage så du får övertryck i kylsystemet.
Efter att bilen sått ett tag får du kylarvätska i en eller flera cylindrar som försvinner när motorn gått en liten stund och den går normalt igen. :wink:

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]