Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
När jag behöver ratta en del, vid t.ex. Parkering i ficka eller in i garaget, så tickar det i samband med att jag rattar... Det hörs endast då man rattar i lägre farter, som sagt vid t.ex. Parkering. Det låter som ljudet kommer från motorrummet. Själv tycker jag det låter som något är utslitet, någon bussning eller något lager eller liknande, men är lite osäker mer exakt på vad detta kan vara. Det är iaf säkert att det är något i styrningen som låter, det är inte motorn!

PS. Servooljans nivå är ej låg.

Tacksam för svar.
av Arne
Hörs det alltid eller endast vid kall väderlek?
Användarvisningsbild
av Ramon
Det hörs alltid, fast kanske liiite mer när det är kallare, men annars alltid. Mocklade lite med bilen i helgen, då var det omkring 26grader och det hördes...
av Arne
Under ratten brukar det sitta en plastbricka som ska ta upp glapp från rattstången och jag hade en teori om att det kunde vara den som framkallade ljudet, men det brukar komma först då det är kallt ute.
Användarvisningsbild
av Ramon
Arne skrev:Under ratten brukar det sitta en plastbricka som ska ta upp glapp från rattstången och jag hade en teori om att det kunde vara den som framkallade ljudet, men det brukar komma först då det är kallt ute.
Njae, tror inte det beror plastbrickan för det verkar liksom komma från motorrummet, inte från kupén.
av andezon
Är det en 940,960 så är det säker rattstången som låter ganska vanligt fel
Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]

Om bilen går bra som den brukar är det […]

Hybriden är ju diesel och verkligen ingen p&a[…]