Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Robban_T5-R
Blev bara trött imorse när jag skulle åka till jobbet och märkte att det varit inbrott i min 855 T-5R, brutit sönder både dörren och tändningslåset, knäckt spaken för farthållaren, orsakat revor i lädret på stolarna, repor och bucklor i lacken, motorhuven har dom brutit upp... varför?? dragit ur hela säkringsboxen och säkringarna för centrallåset och inmobilizer är borta... tagit lite personliga saker med som låg i bilen (inget värde för dom bara för mig) snyft!!! :cry:
av Robban_T5-R
Inte nog med det så har dom lämnat takluckan öppen så det var fullt med vatten i bilen efter nattens regn...
av Lövet
Pundare antagligen. De som verkligen är ute efter att stjäla bilen lämnar inte alls samma förstörelse efter sig.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Fan va sur man blir på sånt där. Inte nog med att göra inbrott. De ska förstöra en massa också till ingen nytta :(
Användarvisningsbild
av Nexus
kan bara beklaga och hoppas de jävlarna får igen en vacker dag av någon som tar de på bar gärning :evil:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Robban_T5-R skrev:Blev bara trött imorse när jag skulle åka till jobbet och märkte att det varit inbrott i min 855 T-5R, brutit sönder både dörren och tändningslåset, knäckt spaken för farthållaren, orsakat revor i lädret på stolarna, repor och bucklor i lacken, motorhuven har dom brutit upp... varför?? dragit ur hela säkringsboxen och säkringarna för centrallåset och inmobilizer är borta... tagit lite personliga saker med som låg i bilen (inget värde för dom bara för mig) snyft!!! :cry:
Beklagar !

Fick själv inbrott & bilen stulen då jag hade min 850 turbo & nog fan var det pundare som gjorde det :-(O)
Den dagen jag år syn på pundar jävlar som bryter sig in i en bil (behöver inte vara min bil) så kommer de att få en aha upplevelse i jämmer & elände.
Tänk bara på att INTE ringa polisen ifall ni klappar på pundar dräggen..... för det första så kan ju polisen inte göra mycket åt pundarna annat än ta med dem för att sedan släppa dem kort därefter... för det andra, tänk på att pundaren (om det är en tjack pundare) inte har samma känsla för smärta som den som inte är speedad & har en vilopuls på 140....de kan mao ta emot bra mycket stryk innan de däckar. Så, OM man tar beslutet att konfrontera idioterna så måste man vara medveten om att de inte alltför sällan jobbbar i par (ha ögon i nacken) & att många av dem oxå har blodsmitta (hepatit C). Anledningen att man inte ska ringa polisen är att man själv med all sannolikhet blir åtalad för övervåld då det är så snyft synd om missbrukaren som inte kan hjälpa att han/hon pundar dygnet runt samt förstör för alla skötsamma skattebetalare.

Hade det varit upp till mig så hade de jävlarna fått en chans till rehab & tar de inte den så avlivar man packet !
av DDD
Jag har själv haft inbrott i några av mina bilar. Det är tråkigt och det blir en del extra jobb på grund av det osv men här på forumet ser vi till att hålla en ordentlig ton!!!. Annars låser vi tråden.

MVH

Med tanke på däckdimentionen bör d[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]

Koppla in Isudar carplay

Hade exakt samma problem. Hittade kablarna i golve[…]

Jag är tveksam. I landet Sverige älska[…]