Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gogi
Finns det någon parkeringslampa i instrumenthuset som lyser när man drar åt handbromsen på en Automatare? Gäller en s60 2,4T automat?? På min lysera det inget när jag drar åt handbromsen? Konstigt tycker jag? Borde finnas på alla bilar känns det som? Vad säger bilprovningen om den inte fungerar isf??? :roll: :?:
Användarvisningsbild
av Barkbiten
Stämmer bra det :-)

Om Du vrider om nyckeln till läget strax innan tändning, så ser Du vilka lampor som fungerar i instrumentpanelen. Alla fungerande lampor skall tändas en kort stund för att Du ska kunna se vilka som är trasiga (dvs, de som eventuellt inte tänds).

Lycka till!
av gogi
Barkbiten skrev:Stämmer bra det :-)

Om Du vrider om nyckeln till läget strax innan tändning, så ser Du vilka lampor som fungerar i instrumentpanelen. Alla fungerande lampor skall tändas en kort stund för att Du ska kunna se vilka som är trasiga (dvs, de som eventuellt inte tänds).

Lycka till!
Alla lampor fungerar bra , måste vara fel på själva handbromskontakten?? Men jag ringde bilprovningen och de sa att den inte behöver lysa för att få godkänt, bara handbromsen fungerar så.. :lol:
Användarvisningsbild
av Barkbiten
gogi skrev:
Barkbiten skrev:Stämmer bra det :-)

Lycka till!
Alla lampor fungerar bra , måste vara fel på själva handbromskontakten?? Men jag ringde bilprovningen och de sa att den inte behöver lysa för att få godkänt, bara handbromsen fungerar så.. :lol:

Aha...ja det låter ju som något fel vid kontakten, om lampan fungerar när du gör funktionstestet.

Men skönt då att den blir godkänd även utan lampa, bara handbromsen fungerar i praktiken :-)

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å a[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]