Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
Snyggt resultat på snygg bil.

Lite ot undrar jag om du har någon närbild på extraljusmontaget, är på g med liknande montage på min V70 med 3st bigknick.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
jojjeblom skrev:Snyggt resultat på snygg bil.

Lite ot undrar jag om du har någon närbild på extraljusmontaget, är på g med liknande montage på min V70 med 3st bigknick.
Hade inga bra närbilder men jag kan försöka ta några i morgon.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Stupid-Flanders skrev:

Hade inga bra närbilder men jag kan försöka ta några i morgon.
Tackitack på förhand :D .
Användarvisningsbild
av Funk
Blankt och snyggt ! Rent och snyggt i hjulhusen ger pluspoäng..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders

Här kommer lite bilder på extraljusen. Jag köpte volvos monteringssats med snabb-fäste så man enkelt kan plocka bort dem om man vill.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Var ett tag inne på om jag skulle skära ut ett hål i plastlisten bakom ljuset i mitten och sätta kontakten där och dra kabeln bakom så den inte syntes men tänkte sen att det var dumt att "förstöra" om jag nån gång vill plocka bort dem peramnent.
Ägnade lördagen till årets polering. Den här gången har jag testat lite nya medel och metoder.

Började med att lägga på en kallavfettning på hela bilen och spola av med högtryck. Därefter la jag på HD-Grön (alkalisk avfettning) och spolade av. Avslutade med att lägga på ett schampo med tvätthandske och torkade hela bilen med Sonus torkduk. Kan verkligen rekomendera både tvätthandsken och torkduken. Svamp och sämskinn är 1900 tal :)
Hade en del tvättrepor och nån repa efter nån buske som kommit lite för nära :D

Här är lite före-bilder

Bild
Motorhuv före

Bild
Sida före

Bild
Taket före

Använder Biltemas dubbel-huvudmaskin och började med Menzerna IP och lila sprängda trissor. Därefter la jag på Menzerna FF med gula trissor för att få lite mer lyster i lacken. Spritade sen hela bilen med Trutest Final Inspection. Avslutade med att lägga på Lahegas Sealwax 36.Till sist fick all plast en omgång med Concept Vista. Fösta gången jag testar det så nu är det upp till bevis :)

Här kommer lite bilder på resultatet

Bild
Motorhuv efter

Bild
Äntligen har jag fått montera nya fälgarna :D

Bild
Vår kompis älgen

Bild
IP på baklysena

Bild
Taket efter

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]