- mån 22 sep 2008, 21:00
Mätaren slog om till 25000mil, sen var det dags. Färddatorn började krångla, först så hoppade bara bokstäverna på översta raden lite grann. Men nu har den ett eget liv, beroende på hur långt man har åkt, först är den ok, sen börjar bokstäverna hoppa runt. Efter det slocknar lite av displayen, det håller i sig genom alla följande steg, nästa steg är "myrornas krig" på nedre raden, sedan blir den ok, men texten är spegelvänd och till sist så slocknar den helt...
Varför??? ?:-/
Var till verkstaden och frågade, -Jo då måste vi byta ut hela instrumentet, kostar typ 6000-7000kr. :evil:
Måste man verkligen byta ut allt? Hastighetsmätare och allt...
Fan jag är så trött på den här jävla biljäveln, kommer troligtvis aldrig mer att köpa en Volvo. Jag älskar att köra den och det är en grym milslukare. Och hade den bara hållt ihop så skulle den vara relativt billig att äga, drar inte mycket diesel, om man kör relativt lagligt...
Men nu har jag gett upp, snelgar mot en Kia, då har man ju 7års garanti.
Varför??? ?:-/
Var till verkstaden och frågade, -Jo då måste vi byta ut hela instrumentet, kostar typ 6000-7000kr. :evil:
Måste man verkligen byta ut allt? Hastighetsmätare och allt...
Fan jag är så trött på den här jävla biljäveln, kommer troligtvis aldrig mer att köpa en Volvo. Jag älskar att köra den och det är en grym milslukare. Och hade den bara hållt ihop så skulle den vara relativt billig att äga, drar inte mycket diesel, om man kör relativt lagligt...
Men nu har jag gett upp, snelgar mot en Kia, då har man ju 7års garanti.