Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krewken
Har en C70 2,4t -00 och vill byta från original kromgrillen till volvos original xc-grill, problemet är att det verkar finnas 2, i alla fall när man pratar med dem på volvo så säger de det.
De frågar om jag ska ha den rutiga eller den med ribbor, jag antar att det är den rutiga, men man vill veta säkert innan man beställer.
Hur som helst så kostade båda lika mycket, kan det stämma? killen på volvo sa 1749kr, och det innefattade en helt komplett grill, med det rutiga kylargallret, tätningslist, prydnadslister, emblem etc.
Jag angav att jag ville ha en sådan grill som sitter på XC70 97-00, för de skall väl passa min C70?
Stämmer priset ungefär, eller har jag gett fel information till killen på volvo och gjort så att han tagit fram fel grejer och priser till mig?
Är jag helt ute och cyklar ??:-/

PS. Jag skulle vilja ha det nya emblemet till grillen, vad har den för artikelnummer? för det torde väl inte vara det emblemet som medföljer grillen
Användarvisningsbild
av ketto
Stämmer bra att de är den rutiga du ska ha! (-97-00) Priset är högt på dom så de stämmer nog ganska bra!

Troligtvis hänger de gamla emblemet med! Tyvärr så har ja inte artnummer i huvet till den nya tyvärr!
Användarvisningsbild
av Nexus
mig vetelingen så finns det bara en xc-grill. passar s/v/c 70 97-00 och c70 fram till 05 då nya karossen kom.
Priset stämmer, grillen brukar ju vara komplett bara trycka dit sen haka fast "lås brickorna". beställer du en idag så borde det ju vara nya emblemet tycker man. Min xc grill är från en c70 och har nya emblemet :D
Bild
Användarvisningsbild
av uno83
Är det samma grill som sitter på C70 av de senare årsmodellerna som på XC70? För C70 04-05? har väl "XC"-grill som original, eller har jag fått det om bakfoten?
AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]