Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akevolvo
hej jag behöver få tag i en m47 låda till min 740 -90 jag undrar om det går att använda en m47 låda från 240?? är det hastighetsmätar urtag på dessa eller finns det både och. jag vet att man får byta spakstället och svepet men är det någon mer skillnad :?:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Spakställ och ev. medbringare om det inte är gummiskiva på 240'n är allt du behöver byta. Hastighetsgivaren sitter i bakaxeln så den behöver du inte tänka på.
Ska du ändra mellan vajer- och hydraulisk koppling får du ta loss svepet för att flytta kulan till kopplingsarmen. Byt packning och håll ordning på shimsen. Ska du flytta svep måste du mäta och shimsa om.
Finns det inte urtag för impulsgivaren är det bara att knacka bort den delen med en hammare och putsa till det med en fil. Gjutningen är tunnare där.
Användarvisningsbild
av akevolvo
jag får tacka !! hade för mig att det satt hastighetsmätar vire på 240 och inte elektroniskt :)
Stefans 968

Vart installerat idag. IMG_1377.jpeg

Elpriset

Igår sa Sverigedemokraterna och Liberalerna […]

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]