Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lindgren79
tänkte jag skulle höra om de nån som vet om de går att byta främre lagringen på mellanaxeln på en xc70 -00 och om de erfodrar några special verktyg?
och de ä självaste axeln jag pratar om inte tratten från vinkelväxeln eller tratten på diffen bak

kollade vad en hel axel kostade å de va 10k ny å ca 4,5k begagnad å då var mellanlagringen oftast dålig
Användarvisningsbild
av Sparkz
Varken stödlagret eller mittre knuten finns som reservdel i katalogen... :???: Verkar inte som det är tänkt att man ska ta isär det. Jag har aldrig tittat så noga på det, men går det att ta isär utan att förstöra nånting är det säkert ett vanligt standardlager där som går att köpa var som helst.
av lindgren79
finns inte utbytes delar till mellan axeln enligt volvo(konservburksmetoden) vissa har tagit fram lagret på mitten å då måste axeln balanseras på svårt att slippa alla vibrationer, volvo rekomenderade att ta bort axeln helt å köra fwd (skulle inte kunna ska vinkelväxeln enligt dom) så man blir säker på att de ä mellanaxeln som missljudet kommer ifrån, för dom sa har man otur kan missljudet komma från vinkelväxeln...... om tidigare ägare har misshandlat bilen med olika däck m.m återkommer med svar å bild på axeln och resultat
av lindgren79
varit isär med mellanaxelln och de ser ut som om att dom använt sig av en inre drivknut på mellanaxel å jag har varit isär med den.... å den ä utbytbar frågan ä vad volvo i övik håller på med? vet dom inte eller vill dom inte lossas som att dom vet?? ska ringa dom igen imorrn (mina missljud försvan iaf så nu vet jag att de ä främre knuten så ä väck....) morr åt volvo i övik
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]