Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av megahilmer
Hej! Har en volvo 940t. Den drar extremt mycket bensin typ 2l milen :???: . Går dåligt. :cry: händer inget i stort sett när man gör kickdown.. Någon som vet vad som kan vara fel? Har kollat tändningen den står på 13grader. Turbon laddar. men finner inget fel! Blir inte klok. Någon som har en ide? :wink:
av metalHJ
Troligtvis ligger inte felet på tändningen! Du får nog rikta in dig mera på motorstyrning/bränslestyrning.

*Kolla felkoder!

*En kass lambda kan ge upphov till höga bränsleförbrukningar, då den skickar helt fel värden eller inga alls till styrenheten.

*Tempgivaren kan skicka fel signaler och lura systemet till att arbeta som att motorn vore kall.

Anger du årsmodell och motor, blir det betydligt lättare för alla att ge dig tips och ideér!
av megahilmer
De är en 96a. B230FK. nu när du säger de så står den stadigt på mitten hela tiden! Avän varm som kall! Ska ta och byta den får vi se =)
av metalHJ
Försök specificera problemet mera noggrant, hur beter sig motorn? Och utveckla vad du menar med "dåligt".
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]