Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej. min volvo 850 glt -93 piper när man vrider på tändningen och då går inte startmotorn runt. det låter ungefär som en summer elr dylikt.. men ibland uppstår samma problem utan att den piper. och då får man vrida av och på tändningen ett antal gånger och så fungerar det.. vad skulle detta kunna vara för fel??

mvh//thoresson
Är det inte bränslepumpen som surrar då? Vår bil låter också så när man vrider på tändingen men det slutar efter några sekunder.
Lyssna en gång så kommer du nog underfund med att det är det som låter.

Antar med ditt inlägg när du skriver slår på tändingen att du inte vrider fullt ut för att starta och har startproblem?
det e är inte bränsle pumpen. det fungerar precis som den ska.. och det som piper kommer någonstans ifrån motorrummet och låter väldigt högt.. har inte lyckat höra varifrån det kommer. det låter både i 2:a läget och i startläget.. har haft detta felet till och från en månad eller 2.. men nu e det varje gång jag ska starta bilen
av *pettson*
thoresson skrev:det e är inte bränsle pumpen. det fungerar precis som den ska.. och det som piper kommer någonstans ifrån motorrummet och låter väldigt högt.. har inte lyckat höra varifrån det kommer. det låter både i 2:a läget och i startläget.. har haft detta felet till och från en månad eller 2.. men nu e det varje gång jag ska starta bilen
Oftast piper det när det blir för lågt med spänning på sakerna. Kontrollera batteripoler och anslutningar.
thoresson skrev:det e är inte bränsle pumpen. det fungerar precis som den ska.. och det som piper kommer någonstans ifrån motorrummet och låter väldigt högt.. har inte lyckat höra varifrån det kommer. det låter både i 2:a läget och i startläget.. har haft detta felet till och från en månad eller 2.. men nu e det varje gång jag ska starta bilen
Aha då är det nog *pettson* du ska lyssna på ;-)

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]