Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av SteffeB
Har använt Biltemas gasfjädrar till bakluckan men de säckar ihop ganska snabbt, det bör ju finnas bättre men Bilia har ju ett påslag på 400% på sina delar så där är det uteslutet att köpa om nu ingen motbevisar mig.

Är det någon som har några förslag?
hur länge håller biltemas? under ett år så måste det ju gå få nya på garanti? Det kanske blir billigare ändå köpa biltema om det inte är överjävligt byta varje gång ??:-/
Kör själv med biltemas gasfjädrar till bakluckan och har inte märkt att dom blir dåliga kanske fick du ett måndagsex, har iallafall haft mina i 1år ungefär å luckan flyger upp som den ska. :-)-)
av 945S
Biltema är bra för man kan experimentera med lite olika fjädrar om man tycker de avsedda är klena. Jag satte på ett par betydligt kraftigare fjädrar och det blev bra fjong i luckan kan jag lova. Risken är väl dock att fästena inte håller, men det funkar ännu efter ett halvår iaf.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]