Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av metalHJ
Tja, vi pratar några tusen i alla fall... Ska verkstaden ta hem material för servicen, springer det nog över 5000 iaf. inkl. jobb!

Allt hänger ju på vem du anlitar, och hur personen i fråga är att deala med! Men för en så gammal bil, som de flesta mekaniker bör kunna flytande, så begär du fast pris på hela kalaset. Men du får bara rätt svar om du går till verkstaden själv, här på forumet är det svårt att fastställa vad det kostar exakt...

Ang. tomgången bör du specificera problemet mera ingående, annars får vi andra gissa oss till ev. problem. OCH! Använd sökfunktionen som finns, det finns med all säkerhet ett antal trådar om tomgångsproblem redan. Så sätt dig och läs igenom befintlig information, och vidta nödvändig felsökning! Blir du inte klokare, ta upp frågan igen med detaljerade uppgifter :)
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Det första gör du själv det blir billigast det är inte spec svårt heller, jag är ingen mec men jag kan lite och bytte remmar och kamrem på min 745 -91

så mitt förslag gör det själv eller hitta någon mindre verksta eller typ mekonomen verksta som gör det blir billigare än volvo 8)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag rekomenderar att du köper en Haynes handbok och tar dig tid att byta själv, helt klart billigast. :D
Det du räknar upp är ju inget svårt även om du inte har skruvat så mycket.
Enda jobbiga med bromsvätskebyte är väl att nipplarna har en tendens att gå av. :x
Minst ett par tusen, plus delar skulle jag tro om du lämnar till en mindre verkstad. :roll:
Självklart borde jag ha skrivit det, jag ber om ursäkt.

Problemet var alltså att min 940 GL -91 inte "orkade hålla igång" på tomgången utan bara dog om jag inte gav den gas. Detta under de första sekunderna efter jag har startat bilen alltså. Visserligen fick jag bara detta problem medan motorn var varm, inte när den var kall. Tomgången är perfekt om bilen inte var varmkörd.

Hur jag löste problemet? Gjorde rent spjällhuset helt enkelt. :) Och nu går den som en klocka igen.

Btw, nu snor jag min egen tråd... Min AC verkar ha gjort sitt, blir liksom inte kallt. Vad kan vara felet? Kan det vara så simpelt att bara påfyllning räcker, och i så fall, hur mycket kostar det mellan tummen och pekfingret?
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android