Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hotwing12
Tja

Har precis bytt bil från en v40 till en v70 o e ganska nöjd, men ska få drivaxlarna limmade imorgon :evil: .
Trodde att volvo stod för kvalite o va en premiumbil...
Men jag upplever lite plastigt skrammel, ja mer som knäppningar från bagaget. Har kollat så att däck o batteri är riktigt fastsatta, men det ligger också en plastbalja i hårdplast som kan va boven.
Har någon något tips på vad det annars kan vara, eller e jag petig...
Det e ju somsagt endel plast i bagagen som kan knarra.
Tacksam för svar.

MVH Johan
Användarvisningsbild
av Jon
Inte säker, men jag tror att det är ett rätt vanligt fel i bakluckan på v70. Tror du kan söka rätt på liknande trådar.

/j
av Hotwing12
D5power skrev:Justera in luckan lite och smörj gummiytorna vid låset och vänster & höger nedre kant på luckan !

First thing in the morning.... Efter det att dom limmat drivaxlarna....
Va i Båsta i helgen o tittade på alla stekare från fjollträsk och uppmärksammade då en o annan v70 med samma klickljud som min har i framvagnen. Är det många som har detta problem eller är det bara jag som verkligen stör mig på detta och vill göra något åt det. Bara undrar.
Tack MVH johan
av Moody
Hotwing12 skrev: Va i Båsta i helgen o tittade på alla stekare från fjollträsk och uppmärksammade då en o annan v70 med samma klickljud som min har i framvagnen. Är det många som har detta problem eller är det bara jag som verkligen stör mig på detta och vill göra något åt det. Bara undrar.
Tack MVH johan
Fick mina drivaxlar fixade idag, och samma fel åtgärdades på min förra V70, så det är nog en vardagssyssla för en volvo-mek. Men visst är det många som åker omkring med felet och inte bryr sig.

Om man räknar med att få högre avk[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]