Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Har en V70 -01, I från början satt det en HU-403 utan cd, sedan köpte jag en HU-603 på skroten som monterades, allt funkade utan belysningen. Åkte till volvo där dom laddade ner ny mjukvara. Det funkade ej, dom sa att det är fel stereo! finns 4 st HU-603 (olika serienummer) dom kunde inte gör något mer sa dom annat än att jag köpte en med rätt serienummer som matchar serienummret på bilen. Så nu undrar jag om det inte är bara att ta ur stereon igen och kolla vad det står för serienummer på den och att sedan be att volvo laddar hem mjukvaran till denna apparat som dom i sin tur sedan matar in i bilens box. är det någon som vet eller har haft liknade problem?

Tacksam för svar, MVH Håkan
Användarvisningsbild
av ER
Vad jag hört och läst är att stereon måste vara tillverkad i tid så nära bilen som möjligt (om det är det som kallas strukturvecka). Alternativet är en helt ny stereo från Volvo. Detta är en form av stöldskydd. Jag har exakt samma problem som dig då jag inte kan hitta en HU-803 tillverkad "rätt vecka" 2002 så jag vet att den kommer att fungera felfritt.
Altså du behöver "rätt strukturvecka" på stereon för att det skall funka utan strul.
Finns säkert någon mer insatt i ämnet som kan utveckal detta mer.

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]