Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cub
Nu får väl några sig ett gott skratt men det bjuder jag på. Jag har gjort en sökning men inte hittat nåt som täcker den här elementära saken.

Jag ha köpt ny klädsel till min gamla 244 (-86?) då den gamla är ful och hårig av hundar. Den sitter i krokarna som går in under och bakom baksätet och jag har försökt att hitta hur jag lossar baksätet för att bort dem? Utan att lyckas som ni kanske förstår med anledning av den här tråden. Det lär finnas ett bra sätt att få loss det på som inte innebär att jag sabbar nånting. Jag ska ju sälja gamla pärlan när min 850 mår bra igen.

Så, hur gör jag? =)
Användarvisningsbild
av Hilmer
Sittdynan sitter hakad på tre ställen, man får pressa dynan bakåt medans man försöker haka av det från krokarna. Två utav dem sitter i framkant på sittdynan, en på vardera sida, den tredje sitter bak vid bälteshållarna.
Ryggstödet, här viker man först upp plåtremsan som sitter vikt igenom/över öglan som sitter i ryggstödet, finns en på vardera sida vid hjulhuset. Därefter lyfter man ryggstödet rakt upp mot taket, sitter hakat baktill.

Inte så lätt att förklara, men hoppas att det gett liite ljus i tunneln iaf :lol:
av cub
Jodå, jag fattade inte när jag läste men när jag kravlade i bilen så lyckades jag. Fast jag hade glömt det där med att vika upp plåtremsan så jag fick jobba rätt hårt för att få på ryggstödet igen..haha..

Men nu är det finfin rejs-pepita-mönster i hela bilen. Nu är den lätt värd flera tusen mer!
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]