Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Jaha då har jag sett min första "personliga" C30, inte för att jag gillade den men det hör inte hit.

Bild
Användarvisningsbild
av vetten
Jag skulle då aldrig komma på tanken att sabba en bil på detta sätt, det finns ju massor av andra bättre sätt att göra sin bil personlig, Tur att det bara är plastfilm som går att ta bort för nästa ägare.
Användarvisningsbild
av Driver64
Bilen i fråga ägs av Volvo PV och är förmodligen en prototyp till en riktig miljöbil, dvs man gör den av trä så det är bara att kasta den på komposten när den är slutkörd. :wink:
av Rådlös
Exemplet är väl inte det vackraste som har skådats. Men man kan betänka att i slutet på 40- och början på 50-talet, kom det främst amerikanska, men även engelska kombibilar med bakre delen av karossen i trä, eller enbart förstärkt med träribbor. Det var egentligen Volvo Duett som kom först, eller slog igenom, med hel plåtkaross. (Tidigare 10 - 40-talsbilar hade också träförstärkning, men där var det dolt på insidan).

Biltypen kom att heta Herrgårdsvagn eller stationsvagn i Sverige. Jag har sökt benämning på engelska, men det går lite trögt. Kanske någon bilmodellhistoriker kan ta över?

Hittade ett tillägg till ovanstående: http://images.google.se/imgres?imgurl=h ... v%26sa%3DN
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Just på den bilden med 15" och olackad nederdel ser den inte jätterolig ut. Men det finns riktigt grymma kombinationer man kan få med folien!
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har inte sett just trä, men några andra av dom personliga valen.
Jag lär ju säga att jag inte tycker någon är snygg och förstår inte att någon köper en bil som ser ut sådär.
Användarvisningsbild
av Guligan
Nä, och inte för den prislappen heller. Tror det var i runda slängar 18 Tkr, för plastfilmen. På bilden ser det extra taffligt ut med vita handtag emot träimitationen...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag har inte heller hittat någon film som jag tycker om, Men om man skulle köpa en så kan man ju glädjas åt en ny fin lack efter 2 år (förhoppningsvis..)

/Kalle

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]