Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av skarping
Hej i dag så var jag ute och körde med min 945-97 med B230FK motor först var jag och tankade sedan blev jag sugen på en glass så jag stannade vid en kiosk. När jag kom ut och skulle köra vidare efter ca 5 minuter så tände bilen till men stanade så jag försökte starta igen med samma resultat de första försöken sedan tände den inte ens .Bilen gick bra när jag körde till jobbet i morse och inga problem när jag skulle köra hem på eftermidagen.
Någon som har någon ide vad som kan ha hänt?
av RoVi
Haft samma symtom på min -97. Bensinpumpen hade lagt av i mitt fall.
1.Kolla säkringen till bensinpumpen. 2. Kolla så att det går fram ström till pumpen, kopplingen sitter i vänster utrymme i skuffen. 3.Lossa på "täckbrädan" som täcker golvet när du fällt baksätet(ryggen) så hittar du en lucka i plåten, där under sitter pumpen följ sladden därifrån.
4.Kolla så att det går fram bensin till motorn, lossa bränsleslangen vid insprutningen, gör ett startförsök och se om det kommer något ur röret. Om du har luckan öppen när gör startförsök kan du även höra om pumpen går.
Det är ganska besvärligt att byta pumpen, jag kom på ett antal nya svordomar under tiden så om du inte är vass på att meka bör du be om hjälp.

:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc7AGC[…]

Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtal[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på b&ari[…]

Så jag testade att koppla ur båda kont[…]