Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag har en -01´s S80 2,4 med delläder i sätena. Vad som e tyg klarar jag av att avgöra. ;-)men vad är läder o vad e konstmatrial? Är baksidan av stolen läder eller konst? Kortsidorna, nackskydds fram-bak o sidor, mm... Ja, hur vet jag vad som e vad?

Mvh
Senast redigerad av 1 -94 9000 2,3T cse, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det är nog bara vinyl du har, fast i dörrarna är jag lite osäker emn stolarna är vinyl som sagt.

Behandling av fläckar på vinyl
Skrapa eller gnid aldrig på en fläck. Använd aldrig starka fläckborttagningsmedel.
Torka med svag tvållösning och ljummet vatten.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Gizz
Skulle tro att det är konstskinn i dörrsidorna. Det har iaf jag på min halvskinnsklädsel. Har fått ett brännmärke ifrån den förra ägaren och det är definitivt inte skinn där.
av Lövet
Halvskinn: http://www.blocket.se/vi/16312964.htm?ca=11_s (notera den rutiga textilen)
Vinylklädsel: http://www.blocket.se/vi/15513103.htm?ca=11_s (textil med kvadrater på)
av haxpet
Skin eller läder på dom ytor där du sitter eller lutar dej mot har nog äkta läder (hoppas jag), man lär börja svettas och blir lätt klibbig om man sitter på konstläder. Däremot så tror jag nog att "alla" andra ytor som är klädda med läder är konstläder eller liknande.

Men jag vet inte om det är så här, men jag skulle nog tro det.

I min bil är det hel läder, dvs hela sittytan och ryggstödet är klätt i läder.
Hej o tack för svar.

Hur ser jag skillnad på skinn o plast på Blocket-bilderna? Är det rutiga tyget resp kvadraterna eller vad????

Såhär ser det ut i min bil, är det vinyl eller skinn?

Bild
Bild
Bild
Bild

Mvh
av Lövet
Bilderna jag visade var på V70 och klädseln skiljer sig tydligen från S80. Jag kan dessvärre inte bara genom utseendet avgöra om du har halvskinn eller vinyl. Min gissning av bilderna är att du har vinylklädsel, jag ser inga porer eller liknande som tyder på skinn.
Hej
Ja, hur ska ni kunna veta när jag som kan känna o ta på grejjerna inte själv vet...

Jag får åka till nån rekondare som kanske bör veta. Det som talar för, är att jag fått skinnslitage-veck i förarstolen. De ser helt likt ut de som vi har i våra skinnsoffor hemma. Men nuförtiden kanske man fått vinyl att slitas som skinn.

Mvh
av Lövet
Går det inte att åka till Volvo och be om en utrustningslista?

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]

@Lövet , Kanske i den ordningen vi få[…]