Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Finns det någon som kan säga mig var jag hittar kjolpaket/bodykit till en S60 -02:a?
Har letat i Volvos tillbehörskataloger, där hittar jag bara 04-
Finns det inte till -02:or?

Kjolpaket = front och bakspoiler samt sidokjolar?

Byts hela front och bakspoiler ut, eller är det s.k. frontläpp som monteras dit på befintliga orginal?

Måste jag sänka bilen när jag monterat på ett bodykit eller vad det nu kallas?

Jag är inte så hemma på fronten, så alla tips vore tacksamma (H)

Ps. Ursäkta min okunnighet :roll:
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
VolvoBengan skrev:Finns det någon som kan säga mig var jag hittar kjolpaket/bodykit till en S60 -02:a?
Har letat i Volvos tillbehörskataloger, där hittar jag bara 04-
Finns det inte till -02:or?

Kjolpaket = front och bakspoiler samt sidokjolar?

Byts hela front och bakspoiler ut, eller är det s.k. frontläpp som monteras dit på befintliga orginal?

Måste jag sänka bilen när jag monterat på ett bodykit eller vad det nu kallas?

Jag är inte så hemma på fronten, så alla tips vore tacksamma (H)

Ps. Ursäkta min okunnighet :roll:
hej

volvo har ett bodykit som sitter standard på s 60 sport passar alla s60 ett kit som monteras ner till på dom befintliga stötfångarna och sen bytter du hela sido kjolarna kostar ca 12000kr olackat komplet med allt du behöver för att få dit det passar helt kanon och lätt att montera

finns även en del body kit i glasfiber brukar inte passa något vidare så jag hade hellre lakt pengarna hos volvo

sänka bilen är ju inte nödvändigt men det ser lite trevligare utt och roligare att köra 8) 8)
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Och då menar du det kitet som finns i tillbehörskatalogen för S60 som i länken nedan, sidan 7 ?

http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/F4 ... 60_Acc.pdf

Någon aning om vad en volvohandlare kan ta ut för pris för enbart monteringen?
Hur lång tid kan det ta?

Tänkte köpa kitet på fredag, lacka det i helgen och åka tillbaka till Volvo med det för montering i slutet av nästa vecka.
Bättre låta dem skruva o fixa med bilen som kan, jag är värdelös tyvärr.
Och förhoppningsvis har de monterat ett par paket innan så det vet hur man gör :lol:
av S.t.r.a.n.D
Tror ärligt talat inte att dom har gjort det så mycket. Av dom som köper kjolpaket i efterhand så är det nog 90% som gör det själv och/eller tar hjälp av bekanta. Om man beställer det direkt till en ny bil så monteras det kasnke på fabrik, vet inte. Isf så gör dom det nog inte så ofta. Men självklart ska dom kunna göra det åt dig, men nog klarar du det själv också ;)
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
*asg* vilka höga förhoppningar du har...

Jag åker till Statoil för o fylla färdigblandad spolarvätska, låter t.o.m Volvo byta mina glödlampor :-)))))

Så Nej, jag lär inte klara det själv.

Tyvärr skulle Volvo ha lite drygt 3.500:- för monteringen :evil:

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]