Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pehr
Jag funderar på att byta bil. S60 2.5T har verkat mest intressant för mig hittills. Skenande bensinpriser får mig dock att fundera på om jag kanske ska välja en motor med annat drivmedel. Vilka för- och nackdelar har Bi-Fuel och D5 jämfört med 2.5T? Det är en S60 av årsmodell runt 2005-2006 som jag söker.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bi-Fuel , det enda som är negativt är räckvidden, men du säger inte var du bor så om ni har många gasmackar i närheten så ska du självklart ha en Bi-Fuel!

Diseseln kostar ju snart 15kr/l... :roll: Hur många mil kör du per år?

/Kalle
av Pehr
Jag kör (bara) runt 1000 mil/år. När ungefär lönar sig en diesel med nuvarande dieselpris?

Gasmackar finns troligen inte i området för närvarande. Blir det tätare mellan gasmackarna i framtiden?
Användarvisningsbild
av halmstaden
som det är nu finns inget annat alternativ än bensin för dig, det är först runt 2000mil som brytpunkten för diesel är, speciellt med ett dieselpris på 14,70...
angående gasmackarna är det väl lite som hönan och ägget, vilket kom först. varför skulle bensinbolagen vilja köra ut massa gas om ändå ingen har en sådan, och vem vill köpa en gasbil när det knappt finns några mackar... :wink:

/merzo
Användarvisningsbild
av Funk
En Bifuel är dessutom olidligt trött jämfört med de andra alternativen..

/Thomas

Det gula flärpen får du nog inte lö[…]

Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 oc[…]

Söker en beg? Här finns dem. https://www[…]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]