Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjabo_s
Nån som kan ge en bra beskrivnig på hur man tar ner instrumentpanelen för att komma åt att montera ringar runt mätartavlorna. Har en V70N -02. Vore bra med lite bilder som extra hjälp. Kanske nån som vet nån bra hemsida eller liknande..
Tjabo_s skrev:Nån som kan ge en bra beskrivnig på hur man tar ner instrumentpanelen för att komma åt att montera ringar runt mätartavlorna. Har en V70N -02. Vore bra med lite bilder som extra hjälp. Kanske nån som vet nån bra hemsida eller liknande..
hej
kåpan runt ratten är delad i 2 delar en under och en över sida dra översidan uppåt tills den losnar och enbart sitter i hopp med en gummi flik till plast konsolen runt mätarhuset

släp ner ratten och dra den i mot dig ( blir lite mer plats då )

sen tar du bara tag i kåpan runt mätar huset och dra den bakåt mot dig under den ser du 4 torxs skruvar som håller mätar huset losar dom och vik ner mätar huset lite försiktigt så kommer du ått att lossar kablarna på baksidan sen har du mätar huset löst då ser du hur du ska få dit dom

glöm inte kåpla bort batteriet innan du börjar riva i att kan bli en himla massa konstiga fel kåder annars :lol: :lol: (har testat)
lycka till
av Tjabo_s
Vad gjorde man utan er på forumet... Tackar! :D
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
Tjabo_s skrev:Vad gjorde man utan er på forumet... Tackar! :D
lungt hör av dig när det är färdigt gärna med bild 8) 8)
Användarvisningsbild
av PuttePiP
Hej "Tjabo_s"!

Jag har tänkt göra samma sak på min V70N -02 , dvs montera snobbringar kring mätartavlorna. Var köpte du dessa, har du artikellnr?

Är mycket tacksam för tips/foton på montering.
:-/]
Användarvisningsbild
av ER
PuttePiP skrev:Hej "Tjabo_s"!

Jag har tänkt göra samma sak på min V70N -02 , dvs montera snobbringar kring mätartavlorna. Var köpte du dessa, har du artikellnr?

Är mycket tacksam för tips/foton på montering.
:-/]
Ett tips kan jag direkt lägga, strunta i SAM:s överprissatta ringar, 1200-1300kr är skamligt. Härhttp://www.blocket.se/view/5223640.htm? ... c=1&city=0 beställde jag till min S60 -02 för endast 390kr+frakt med mycket snabb leverans. Behövs ej limmas utan man skall tydligen vika in kanten på ringen bakom tavlan, vet mer imorgon när jag hämtar ut dom.
Användarvisningsbild
av Loner
Intressant, du får tala om hur det går gärna med bilder.

Det jag har hört om dom där ringarna är inte direkt positivt, men aldrig fått höra från nån som haft dom, utan bara typ: "min polare köpte dem, bara skit" osv.. aldrig nån som uttalat sig om sina egna ringar.

/L
av S.t.r.a.n.D
Ingen som monterat såna ringar på en 850?? Kanske skulle vara snyggt.. Men där finns ju ingen kant att vika runt.
Användarvisningsbild
av ER
Loner skrev:Intressant, du får tala om hur det går gärna med bilder.

Det jag har hört om dom där ringarna är inte direkt positivt, men aldrig fått höra från nån som haft dom, utan bara typ: "min polare köpte dem, bara skit" osv.. aldrig nån som uttalat sig om sina egna ringar.

/L
Konstigt, jag har hört raka motsatsen om just dessa av dom som köpt tidigare.
Användarvisningsbild
av Loner
Jag vill ju gärna tro på dig, för jag vill oxå ha snygga billiga ringar.

Så 0900 står du och hänger på posten's lås imorgon, och låter oss sen läsa hur du tycker dom är och dokumenterar det hela med bilder 8)

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]