Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HEJ! undrar om någon kan hjälpa mig med mitt problem,bilen går bra på lägre varv runt 2000 den verkar inte få tillräckligt med bränsle. Jag har bytt bränsletrycksregulator men ingen skillnad,Min kompis som hjälper mig trodde det kunde vara packningar som var dåliga så tjuvluft kommer in, nu har jag beställt 2st nya packningar som vi ska montera på söndag. Någon kanske haft samma problem? Tacksam för hjälp!
Nu har jag hittat huvudfelet tror jag och det var i fördelaren som kolet var nästan helt borta och rotorn var bränd konstigt att den överhuvudtaget gick*L* Har beställt ny rotor fördelarlock och tändkablar! Spännande att testa när jag satt dit kåpan på växellådan som det var rosthål i!! Har varit läckage som jag haft svårt att hitta men när jag tog bort kåpan så såg jag hålet ca 1mm! Konstigt men sant! Köpte ny 1100:-!!
Har nu bytt fördelarlock rotor och tändkablar tyvärr ingen bättring! Nästa steg blir att lyfta ventilkåpan och kolla min kompis tror att en ventilfjäder kan vara av! Bara bryta ihop och kämpa vidare!*L*
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]