Enligt
http://home.comcast.net/~donwillson/Introduction.html finns "krångel-ETM" från Magneti Marelli i följande bilar (obs vet ej om detta endast gäller USA):
VOLVO / 700 2000
VOLVO / 740 2000
VOLVO / 780 1999
VOLVO / 850 1999-2000
VOLVO / 855 2000
VOLVO / C70 1999-2002
VOLVO / C70 CONVERTIBLE 1999-2001
VOLVO / COTTRELL 1999
VOLVO / S40 2000-2001
VOLVO / S60 1999-2002
VOLVO / S70 1999-2000
VOLVO / S80 1999-2001
VOLVO / S90 1999
VOLVO / V40 2000-2001
VOLVO / V70 1999-2002
VOLVO / V70XC 1999-2001
VOLVO / V90 1999
VOLVO / VOLVO 1999-2001
VOLVO / X70 1999
VOLVO / XC70 2001
Tyvärr skriver man också att "Early VOLVO internal documents predict that 94% will fail before 100,000 miles" vilket skulle innebära att statistiskt sett skulle 94% av de aktuella gasspjällen behöva bytas innan bilarna de sitter i rullat motsvarande 16 000 svenska mil.
Du kan kika på följande bild från samma site:

Följande är den uppfattning jag fått, viss reservation för fel alltså: Det står just "Magneti Marelli" på den gula lappen på ETMen (vissa modeller har gråa lappar). Vad jag läst mig till så har alla ETMer från Magneti Marelli, oavsett om de är original eller utbytta, samma grundproblem i konstruktionen. Problemet löstes först i och med att Volvo bytte leverantör - till Bosch? - tyvärr kan man dock inte peta in en Bosch ETM i bilar som ursprungligen utrustades med Magneti Marelli. Med andra ord kommer man att under hela bilens livslängd få dras med problemet att ha en ETM från Magneti Marelli i bilen, en ETM som gradvis kommer att slitas ut - fortare ju oftare du som förare ändrar gaspedalens läge - och som till slut kommer att behöva bytas ut till en ny ETM som även den med tiden kommer att behöva bytas ut osv... Med 94% sannolikhet kommer man alltså att behöva byta ETM *minst* var 16 000e mil. Körs bilen 50 000 mil innan den skrotas blir det statistiskt sett minst 3 ETMer som måste bytas ut under bilens livslängd. Inte så kul. Dessutom finns det rapporter om ETMer som varit utslitna efter så lite som 8 000 svenska mil. I värsta fall skulle det innebära ett utbyte av inte mindre än 6 ETMer på 50 000 mil. Ännu mindre kul...