Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sandforce
Sitter det olika munstycke+ nål på olika årsmodeller av Volvo förgasarna??

Har bytt till en nyare 245:as förgasare(med gula pluggen) + insug till min 244 med B19. Eftersom den är så dryg på bränslet och jag har gjort allt annat som jag kan tänkas komma på för att få ner förbrukningen så kvarstår frågan om det är olika bestyckning på gasarna om den nya gasaren kommer från t.ex. en B23:a!

?:-/ Tacksam för svar!! ?:-/
Användarvisningsbild
av Hasse63
Det finns som du tror "flera" olika nålar till Stromberg/ Pilburg. Hör med Volvo om de kan fixa en nål som passar, du kan även ha hittat en förgasare med sliten nål, glapp i spjällaxeln :?: . ,vilken årsmodel är det på insuget :?: tomgångskruv i insuget?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Artikelnumret på förgasaren står på en liten plåtbit som sitter med en av skruvarna till locket. Det behöver du för att få rätt nål. Men eftersom förgasaren sitter på en annan motor nu är det inte säkert att det stämmer ändå.
Användarvisningsbild
av niklas gson
det e en förgasare från b23.den e för stor för den motorn ..hitta en från en b21 det e samma som b19 bara flytta nosselröret om den går fett ..lätt fixat med ett dorn..
av Sandforce
Har kört ett bra tag nu med den här gasaren...bilen går riktigt bra, ok förbrukning (under litern) å inga problem med svensk bilprovning!

Slutet gott, allting gott!
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]