Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tagen-
Hejsan.

Jag har en Volvo 745-86.
Och vill gärna Konvertera om den till en turbo bil.
Men har ingen koll på vad jag ska ha för delar ?

Så min fråga är;

1: Vilka delar ska jag köpa ? (Helst Exakt Vad Jag Behöver)
2: Vad kommer det kosta ??

Tack på förhand
//Micke
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Absolut enklast är att köpa en komplett turbomotor inkl kabelstam, eller alternativt köpa en 745 som det sitter en turbomotor i redan.

//David
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
B230ET, B230FT och B230FK passar rakt av i motorfästen mm, det som skiljer är att ET är katalysatorlös. Tänk även på att få med styrboxar som hör till motorn!

//David
av Nineforty
Jag misstänker också att det är enklast (och kanske billigast) att köpa en komplett bil med turbo, helst så lik den du har som möjligt förutom turbon. Då får du ju allt som kan behövas. Sen kan du ju plocka ihop en av de bästa bitarna från de två och bygga ihop en bil...

Nu vet jag inte var du bor, men jag kollade på Blocket och hittade t.ex. den här:
http://www.blocket.se/vi/15987856.htm
Där har du antagligen allt du behöver för att turbokonvertera bilen du har. Jag har svårt att tänka mig att du skulle komma billigare undan innan du har köpt på dig allt du behöver... Vet inget alls om just den bilen förutom det som står i annonsen, men jag antar att resterna av den bara är att försla till skroten när du tagit det du behöver. Det finns säkert fler liknande "organdonatorer" om man letar runt lite.
Användarvisningsbild
av VolvoFreak89
7500 kan du säkert pruta på lite också kanske.

Nu har jag fått uppdateringen till min V90 C[…]

Felkod ecm-2520

Kom du fram till vad problemet var tillslut? Jag h[…]

Styrsnäcka Amazon

Hej Lennart, Fel å fel.... .. något m&[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Vad kan förra T5:an kostat milen? Kul du fr[…]