Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Har haft min låda nermonterad och ihopsatt då det va svårt och få in backen och 1:ans växel vid kallstarter.

Efter en del besök på verkstaden, hörde jag nu idag efter 3 veckor nåt konstigt då jag körde med rutorna nedkörda...

När jag trycker ned kopplingen, låter det som metall mot metall slår mot varandra eller nåt liknande, ska det inte va tyst och inte låta något när man trycker ned kopplingen?
Även när jag släpper upp kopplingen lite hastigt, hörs det lite som metall mot metall slås samman.

Är detta fullt normalt?
Själv e jag inte duktig på detta, och det kanske e så att det är fullt normalt...

Den ska in på Helmia i Karlstad om en månad då de ska undersöka detta, men vill höra Er åsikt också.

En del av Er här inne är ju som gudar när det gäller en del frågor som t.ex Sparkz (W)
Användarvisningsbild
av greeeken
Hm en fråga.
När hör du detta ljud?
Är det så fort du startar bilen o kör iväg? Detta är normalt o är Abs:en som testat av bilen, kanske redan du viste.
Eller är det under färd? Då tycker jag du ska tillbaka till verkstaden o klaga.Man har ju trotta allt garanti på en service man fått.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Det är vid varje xäxling så att säga, varje ggn jag trycker ner kopplingen och när jag släpper upp den.

Det skramlar inte utan låter lite försynt som metall slås ihop mot metall.
Användarvisningsbild
av iaken
jag har typ samma fundering. I mitt fall låter det som ett klickande ljud då jag släpper upp kopplingen till dragläge under körning. Kan "klicka" om man tex kör lugnt på 3'an och trycker ner gasen snabbt. Då klickar det. Låter som det glappar eller nåt.

Har också en S60 2.4T -02
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Helt rätt iaken, jag kunde inte förklara det så bra du gjorde!
Precis så låter det i min bil efter det att Volvo "rotat" i lådan.

Men ingen som har nåt svar här inne? :cry:

Kommer få överta en V60 T6 Ultimate 202[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]