Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Faldaani
Nu när sommardäcken har åkt på så hör man alla knakande och gnidande ljud ännu mer än man gjorde innan... Det mesta av oljudet kommer från ECC panelen när den håller på att bli varm och när man kör över gupp, även lite oljud från handskfacket.

Köpte mig ett fiskben och tänkte riva ner ECC panelen, men vad ska jag använda för att få stopp på oljudet? Kan jag strycka på vitt lithiumfett på kontaktytorna mellan panelerna? Eller finns det nån sorts tejp jag borde använda? Eller bara sandpappra bort så mycket material så att de inte rör vid varandra?

Sen handskfacket, där har jag läst att man ska böja in bygeln lite så det blir tightare låsning, problemet är att det verkar låta från handskfacket även när det är öppet, några idéer?
Där är kanske lite oljud där instrumentbrädan sitter ihop med "glaset" och de främre sidobågarna (vad heter de?), kan jag ta och böja lite med fiskbenet och spruta lite lithiumfett där?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det finns antignisseltape. Volvo har en problemlösningslåda med flera olika typer av tape, skumgummi, filt mm. Men den kostar ett knippe tusenlappar... Det borde väl gå att få tag i från 3M eller så annars.
Japp, det gjorde det: Länk
Sen ska man hitta en svensk återförsäljare...
av Faldaani
De tar över 1000 för en låda med tejp som är tänkt att åtgärda deras designproblem? Otroligt...
Tack för länken, men det lär bli svårt att hitta i sverige :(
av RISTO
Själv så tog jag samma material (Filt med tejp)Som man kan ha under stolsben odyl.Fixade handsfacket med det.Kostnad försumbar.
/Risto
av Faldaani
Xioz skrev:finns annars det blilligare alternativet att höja stereon!
I wish... HU-613 är lite för mesig för att dränka oljudet från ecc panelen
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]