Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så, då var det dags igen. 2004 Volvo S60 2.5t.

Var uttråkad, tänkte kolla om jag hade några felkoder (read - dimljud knapp * 2), stod checking på det mesta, orkade inte vänta, knappade förbi dem, såg att jag hade något i AEM (jag tror inte ens jag har en AEM). Började köra hem från jobbet, efter ca 20km började bilen rycka när RPM kom över 2000 samtidigt som check engine började blinka gult.

Jag stannade och startade om, fortfarande samma sak... fortsatte 5km hem, bilen gick men inte speciellt bra. Kollade felkoder på samma sätt igen, nu har ECM felkod... Tycker den låter som en gräsklippare med motorhuven öppen på tomgång, men dum som jag är har jag aldrig kollat hur den låter med huven öppen när det inte är fel på den, så har inget att jämföra med.

Någon idé om vad det kan vara? Känner verkligen inte för att lämna in den till verkstad...
Jag tror inte de är magnetventilen som ställer till de. Den ger inga felkoder om den är trasig. Om bilen rycker vid gaspådrag så kan de vara magnetventilen men du märker inte de på tomgång. Gissar på Luftmassmätaren, prova ryck ur kabeln till denna o lyssna om motor går bättre. Om den gör de så är det förmodligen den som är kass. Enklast är ju att åka in o läsa av felkoderna i bilen.

/Juha
Faldaani skrev:Problemet var insprutningen, en lös kontakt som glappade... jävla tur att man slapp betala 5k =)
Passade på att göra total CAN samtidigt, får se om man märker någon skillnad...
Vad gav du för Can uppgraderingen.
Skönt att du slapp lägga ut så mkt pengar !! :D
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]