- ons 12 mar 2008, 10:35
Så, jag kör Taxi och har en XC70 som precis rullat över 20.000mil, nu är det så att förardynan blivit ganska så hård, stoppningen/buntningen har alltså säckat ihop och gett efter en hel del, och när man sitter 8 timmar om dagen blir det ganska smärtsamt...
Stolen är fortfarande okej, men inte så långa stunder och varje dag... därför tänkte jag kanske byta passagerardynan mot förarens och undrar därmed om det är något stort projekt och hur svårt det kan vara.
Har pratat med lite olika folk och alla säger olika.
Först ut med stolen efter att ha tagit bort kablar(Slå ej på tändningen medans kabel är urkopplad då får man felmeddelande)
Sen bör det väl gå att skruva bort hela dynan, med läder stoppning och allt...
Är det någon som gjort såhär eller sett någon annan göra detta? Antingen detta eller slänga ut en massa tusen på ny stoppning och jobb och hela faderullan. Hjälp en stackare med ont i röven :-O)
BILEN; xc70 med helläder från 06.
Stolen är fortfarande okej, men inte så långa stunder och varje dag... därför tänkte jag kanske byta passagerardynan mot förarens och undrar därmed om det är något stort projekt och hur svårt det kan vara.
Har pratat med lite olika folk och alla säger olika.
Först ut med stolen efter att ha tagit bort kablar(Slå ej på tändningen medans kabel är urkopplad då får man felmeddelande)
Sen bör det väl gå att skruva bort hela dynan, med läder stoppning och allt...
Är det någon som gjort såhär eller sett någon annan göra detta? Antingen detta eller slänga ut en massa tusen på ny stoppning och jobb och hela faderullan. Hjälp en stackare med ont i röven :-O)
BILEN; xc70 med helläder från 06.