NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:?: har tappat bort hur det var ,man tryckte 2gånger på dimljuset sedan nån annanstans ,då såg man alla felkoderna man hadde.

kan nån på minna mig hur det är man gör ? stort ??:-/ ?:-/ tack
Hmmm.

Vad jag vet så kan du antingen åka till volvo eller införskaffa en felkodsläsare för att radera felkoderna. Att göra det själv tror jag inte kommer att funka.

M.v.h mojja
tack för hjälpen , jag ville bara ta reda på om jag har felkod,eftersom endel saker funkar inte som de ska.
kollade och såg massa felkoder,vet ej va dessa innebär!!!

DTCS IN VEHCLE
ECM DTC SET
SWM CHECKING
EPS DTC SET
CEM -//-
SRS -//-
CCM -//-
DDM -//-
DIM READY
PDM -//-
PHM -//-
PSM CHECKING
ICM -//-

vad tror ni dessa komder är till?

mvh
Checking / ready betyder att testen pågår / är klar och inga fel hittats. (En del styrenheter letar fel hela tiden, andra bara vid tändningspåslag)
DTC set betyder att det finns en felkod i styrenheten i fråga. Mer än så får du inte veta.
Sparkz tack for tipset!
jag skulle inte tveka en sekund till att besoka volvo varkstan,,men vad ska man gora om det inte existerar en volvo sorvise ,
Har finnns det bara andra bilmarke ,min volvo v50 ar en enda bil,och jag ar utan hjalp,det vill saga ,inga volvo vefkstader dar man skulle sorva... :cry:
kan man mojligen kopa program vara pa natet for att felkodlasa och att radera felkoderna ?
Allvarligt..
Vad är problemet? Felkoder sitter i 90% av alla volvos som rullar. Du kan få en felkod i PDM eller DDM bara ungarna har lekt med elhissarna samtidigt som du fepplat med tändningen.
Så länge du inte har den röda triangeln eller ett meddelande i displayen som säge stanna/ besök verkstad eller dylikt så kan du skita i felkoderna.
Det går säkert att köpa prylar på nätet som raderar koderna, gör gärna det så kan jag debitera ännu mera av era sköna sura slantar i felsökningsarvode.
Aha, :roll:
Den där röda triangeln syns väl....
skulle va bra om man kunde skaffa sig an apparat där man kunde komnisera med volvon iblan för att reda ut all problem...

bilar nu för tiden är inte lätt o leka med. (P)
StefanV50 skrev:Aha, :roll:
skulle va bra om man kunde skaffa sig an apparat där man kunde komnisera med volvon iblan för att reda ut all problem...

:idea: Du kan köpa en felkodsläsare! http://www.ppc-diagnostic.com/

/Kalle
~Kalle~ skrev:
StefanV50 skrev:Aha, :roll:

:idea: Du kan köpa en felkodsläsare! http://www.ppc-diagnostic.com/

/Kalle
Om nu Volvobilarna drabbas av en massa onödiga felkoder som inte har någon betydelse och att fara hela tiden till Volvoverkstad för att släcka dessa är ju inte gratis, har ej drabbats av detta ännu så jag vet inte priset Volvo tar för detta.
Då tycks ju denna felkodsavläsare som Kalle framför vara en snabb investering, priset 1150+skatt (kanske totalt 1550kr för den). :D

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]