Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
Jag har fått slut på mitt batteri igen (tror jag). Mitt larm har börjat lösa ut igen efter över en månads uppehåll. Jag har kollat i volvohäftet som kom häromdagen där man får 100:- för det gamla batteriet. Min fråga är nu vet någon vad ett batteri till min S80-00 140 hk kan kosta + vilken Ah som det bör vara. Bor ju i södra sverige så det är ju inte så kallt. :)
Användarvisningsbild
av Gizz
Xioz skrev:lol altså sådana simpla frågor varför inte ringa volvo ex... det tar 3 min sen vet du vad det kostar eller börjar allla bli folkskydda nuförtiden och frågar via internet!
När jag ställde frågan var klockan 20:54 vilket torde innebära att Volvohandlarna stängt sen flera timmar tillbaka. Men visst kan man ringa och fråga. Kollade på Mekonomens hemsida och såg priserna där vilket varierade väldigt mycket vilket också Ah gjorde. Frågade med tanke på att jag trodde att någon kanske varit i samma sits som jag och hade ett snabbt svar.
Användarvisningsbild
av Xioz
Gizz skrev:
Xioz skrev:lol altså sådana simpla frågor varför inte ringa volvo ex... det tar 3 min sen vet du vad det kostar eller börjar allla bli folkskydda nuförtiden och frågar via internet!
När jag ställde frågan var klockan 20:54 vilket torde innebära att Volvohandlarna stängt sen flera timmar tillbaka. Men visst kan man ringa och fråga. Kollade på Mekonomens hemsida och såg priserna där vilket varierade väldigt mycket vilket också Ah gjorde. Frågade med tanke på att jag trodde att någon kanske varit i samma sits som jag och hade ett snabbt svar.

okej

men batteri kostnad är berorende på hur mycket du vill lägga på kvalitet etc etc etc etc...

allt från 400 -3000 kr då kanske du har mera perspektiv!
Användarvisningsbild
av Gizz
Xioz skrev:
Gizz skrev:

okej

men batteri kostnad är berorende på hur mycket du vill lägga på kvalitet etc etc etc etc...

allt från 400 -3000 kr då kanske du har mera perspektiv!
Jo visst är det skillnad i kvalité. Jag känner väl inte att ett typ optima batteri är nödvändigt men sen vill man ju inte chansa med ett biltema batteri som är lite som ett lotteri om hur länge de håller. Jag funderar på ett Volvobatteri eftersom jag tror att det är orginalbatteriet som jag har i bilen just nu. Så 8 år är ju inte illa pinkat om det är så.
av m_swede
Jag har kastat ut Volvo orginal och satt in Biltema lite flere ampere inför vintern men deras modell kostade 600 kr och kraftigare samt den passar i bagageutrymmet på min S80 nu har jag T6 vet inte om ampere skiljer sig
Men kolla listorna
M_Swede

]
Användarvisningsbild
av Gizz
Köpte ett batteri på Volvo. Det var 60Ah som var standard. 995:- kostade det -100:- rabatt eftersom jag lämnade det gamla batteriet. Tråkigt nog löste det inte mitt larmproblem eftersom bilfan larmade så fort jag kom innanför ytterdörren här hemma. Måste vara en sensor i låset för bagaget eller något sånt. Drygt är det iaf. Ska in och serva den på tisdag så jag får väl kolla med dom vilken sensor som löser ut larmet.
Användarvisningsbild
av greeeken
Nu ska vi inte börja prata om batterier i gen.
Det finns inte många tillverkare i världen som gör billbatterier kom ihåg det.

Jag skulle chansa på ett batteri med mer Apere än det vanliga volvo "orginalet" som sitter i nu.
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]