Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Hej, jag är inte särskilt intresserad av hög effekt men väl av låg förbrukning (har förmodligen valt fel bil :D) och undrar om någon känner till ECO-chip till 2,5T? det är svårt att få den att gå under 11-11,5 och senast Volvo hade liknande problem - 940 LTT 1995 - så kom det ju ECO-chip som sänkte förbrukningen rejält.

Det vore väl annars en bra affärsidé!
PH
Användarvisningsbild
av Guligan
Ett sånt kan jag tänka mig investera i.
Användarvisningsbild
av Anders E
Polestar-uppdatering sänker oxå förbrukningen till ca 0,95.
MY -08 och -09.
Användarvisningsbild
av Anders E
8900kr med intyg för besiktning och bibehållna garantier.
av tl22bq
på vilket sätt menar du? bilprovningen kan aldrig se det och volvo verkstan gör bara en utläsning av mappen om försäkringsbolaget begär det och är den då chippad så säger verktyget oftast att det inte gick att läsa ut för filen är copyright skyddad
Användarvisningsbild
av fisse
ECO-chip låter ju besparande och miljövänligt :) Själv har jag steg 1 från Autotech och är nöjd
med både förbrukningen och gasresponsen! Vet inte om det här ECO är mer inställt på avgas/insprutning?
Jag snittar ca 0,9-0,95 och då kör jag inte speciellt snålt :mrgreen: Värderna som dom 2 länkande företagen hade
både på NM och HK är högre än vad mitt är... Tyckte jag tryckte i ganska mycket i min men det går visst lite till!

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)