Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zven
Finns det nån baslåda som passar i en 940 kombi -96?
Helst aktiv (med inbyggt slutsteg)

eller finns det nåt annar bra sätt att få lite mer bastryck i bilen?

/zven
av Teemu
är väl inga större konstigheter att bygga en låda annars... prata med någon lokal firma, bestäm dig för ett element och be om lådrekommendation. Sedan kan man ta en titt förbi någon lokal bygghandel och be dom kapa till bitarna i rätt storlek. Enda som återstår sedan är att skruva och limma ihop lådan och klä eller måla den samt att montering. Annars har tex http://www.brl.se tex en del lådor av universal modell. Passar många bilar, men kanske inte tar tillvara utrymmet på bästa sätt.

/Teemu
Användarvisningsbild
av zven
Kan man sätta en 8" i locket till "baljan?

Kommer det att låta s**t?
av Teemu
nog går det att montera den i baljan, men jag är själv lite tveksam till att andvända plåt som resonanslåda... Kanske går få till det om du fyller upp baljan ordentligt med tex lammull eller liknande. Annars får du väl bygga en låda som sitter på undersidan utav locket och är anpassad för att gå ner i hålet. En del pillande och så, men det går...

Själv skulle jag nog bygga en som ligger emot ryggstödet. Andvänder du fulla bredden mellan hjulhusen och någorlunda långt upp emot ryggstödet behöver lådan inte stjäla så mycket golv yta på längden.
av Addekarlsson
Går alldeles utmärkt att sätta 8" i dom små baljorna längst bak. Jag gjorde det i min 745 jag hade.
Jag gjorde nya "lock" själv, så jag inte skulle förstöra originalarna. Så fyllde jag baljan med dämpull, som finns att köpa hos din lokala radiohandlare. När man fyller baljan ska man alltså trycka så mycket det går, utan att packa det.
Sen kommer det roliga, se till att allt sitter fast och inte hoppar runt i bagaget. Jag sågade nya skivan så tight att den satt ändå. :D

Så kan man lägga slutsteget i mittenlådan, så är det oxå borta och syns inte. :D

Mvh/ Adde
Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call n[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]

Hoppas att det inte blev allt för dyrt fö[…]

.. Jag tänker ändå att byggnader[…]