Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av auno01
Hej, servade min S80 -03 förra veckan. Något förvånad får jag höra att vänster spindelled fram var glapp och
krängningshämmarna(båda sidorna) bak var glapp. Bilen har rullat 8000 mil. Känns tidigt att de redan är utslitna.
någon som har samma erfarenhet?
auno01 skrev:Hej, servade min S80 -03 förra veckan. Något förvånad får jag höra att vänster spindelled fram var glapp och
krängningshämmarna(båda sidorna) bak var glapp. Bilen har rullat 8000 mil. Känns tidigt att de redan är utslitna.
någon som har samma erfarenhet?
Åtta tusen mil på hålliga slitna vägar vad mer kan man begära??
Användarvisningsbild
av greeeken
8000 mil är ganska lite för att de redan ska vara utslitna.
Min har rullat ca 14000 o ja byttespindelled nu samt kstag bak på båda sidor.Eligt servicen så var dom glapp men när ja gick till egen meck så hävdade han att de inte var glapp. Bytte iallfall ,ganska billigt o de kan man göra själv.
av mrhedin
Vi är 3 med S80 som bor inne på ett område med 100-200m grusväg innan vi är framme vid husen. Bilarna bokstavligen äter(typ mumsar, frossar) dessa slitdelar. Vet inte om du kör grusväg ibland, men ändå :D
av auno01
Det här var snart 5 år sen.. nu sa besiktningen att jag borde fundera på att byta krängningshämmare.. Min spindelled funkar kanon än.. 6000 mil senare.
Sa jag att jag servar själv :)

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D