Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MikaelD
Besiktigade i morse min V70 -99 utan mankemang. Besiktningskillen var väldigt trevlig och påpekade bara att det var lite glapp i ena sidans spindelled fram, detta var så lite att det inte var akut med byte men att det var bra att veta. Bra att de säger till om sådana saker tycker jag. Han pekade på hela delen som ser ut lite som en triangel, jag visste inte att spindelleden var hela den utan "bara" består av ett stag eller dylikt. Heter det spindelled eller kallas det bara så? Är detta svårt att byta, vad jag förstått så är det väl inte så jättesvårt eller?
En annan sak som jag tycker är lite konstigt är priser på denna del, Biltemas kostar 499:- men på ex. Meca och mekonomen kostar den ca 1200:-. Vad är det för fel på Biltemas :)?
Inget fel på Biltemas spindelleder. Har själv bytt på båda sidor på min 850 96:a och kört 1500 mil utan några konstigheter. Man får ju till båda sidor för samma pris som Mekonomen och liknande tar för en sida. Svårt att byta ?? Nä inte speciellt... lite avdragare och hylsnyckelsats... sedean en framvagnsinställning så du slipper däckslitage..
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]