Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena. Ska eventuellt köp en volvo 740 automat -87- Nuvarande ägaren säger att jag inte kan köra bilen med trasigt element då motorn kommer o rasa. Stämmer detta? Jag ska isåfall köra en ca 25 mil från där jag hämtar den till mitt hem.

Vad tycker/säger ni angående detta? Bilen är förövrigt fullt funktionsduglig.

Tack på förhand. /Jurgen.
Det är ju kylvättskan som åker ut, så rinner det inte ut fort och
du gör ganska täta stopp för att fylla på så går det väl.

Men skulle du köra bilen om det vore samma hål på kylet?
Sätt på värmen i kupén. När det slutar komma varmluft vet du att det är dags att fylla på :-). Jag har kört min 230fd på detta vis i alla fall ett par mil utan några uppenbara skador.
Hmm, det beror jo på hur pass mycket kylarn läckte? Är det inte allt för stor läcka på kylaren så skulle ja våga köra..

Okej så om man kör på full värme, och när den börjar avta så är det dags o fylla på?! Visste jag inte, men de e kanske värt ett försök? Visst 25 mil är ju en bra bit o hålla på, på det viset. Ja är lite "kluven" för jag vill ju inte ha nåt "extremt" haveri för då kan jag lika gärna köra in den på skroten direkt. :)
Ja haha man kanske får ta den säkra/långa vägen ändån, men då kanske man får stanna en längre stund när man väl stannar för att fylla på, så att man inte häller på vatten och sen så spicker nåt om där är för höga temperatursskillnader på vatten/kylsystem.
Klarar du dig utan värme kan du klämma slangarna i motorrummet med ett par slangtänger från biltema. Men det är väl inte riktigt rätt årstid för det...

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]