Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Dykaren
Hade en halv dunk med denna avfettning och mitt prickbort var slut så jag fyllde på min tryckspruta med det istället. Bilen var riktigt skitig så jag tog på lite extra. När jag sen skulle börja skölja bilen så satt det som snor istället, det var som om någon hade gnidit in bilen med smör, kladdigt och jävligt och det påminde mer om en nysmord bakplåt än min annars så fina och välbehandlade lackförseglade metallic-lack :-(O)
In på macken och handla en hederlig prickbort istället och sen börja spraya på med den med ett inte jättelyckat resultat. Sen börja skölja och normalt så bara rinner ju skiten av men inte denna gång det hade Turtle Wax Super Avfettning förstört :-(O)
När jag sedan hade sköljt bilen så började jag svampa bilen och började sakta se en förbättring på det hela, dock blev inte bilen alls ren som den annars alltid brukar bli utan lite halvdan.

Detta ska Turtle Wax få höra jag är så förbannad nu!
av Dykaren
Nix det var inte wax det är jag 100% på då jag inte haft dunken länge. Nej jag sköljde inte av bilen först, brukar sällan göra det utan avfettar först vilket är det absolut vanligaste. Jag tvättar bilen 1 gång i veckan och har så gjort med alla mina bilar och precis på samma sätt! Det var fel på avfettningen punkt slut!
Användarvisningsbild
av Phantom
Var trycksprutan helt tom(ren) innan du hällde i avfettningen? Jag menar så den inte reagerade med något annat medel som fanns kvar och gjorde att det blev som det blev :???:
Men annars så har du väl en skvätt kvar som du kan lämna till ÅF vid en reklamation.

Har själv inte varit med om något liknande men kan förstå att det inte var skoj :(
av Dykaren
Japp sprutan var helt ren! Jag fick ordning på det till slut inte så det blev 100% men då jag ska lämna in bilen på lackförsegling förhoppningsvis i veckan så blir det förhoppningsvis bra!
startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]