Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Staafen
Stämmer det verkligen ,att bilen drar snett,om man har 0,2 bar för lite eller för mycket på nått av hjulen,verkar konstigt att så lite skulle göra en sådan påverkan? :roll:
Användarvisningsbild
av A80TD
Jag hade ett framdäck som det var en aning pyspunka på. Tappade kanske 1 bar på 2-3 veckor. Drog möjligen lite snett vid 1 bar för lite men det jag upplevde tydligare var att bilen inte rullade lika lätt och att bränsleförbrukningen steg någon procent. Jag brukade titta när den stod på asfalten på jobbparkeringen och då såg man när det började vara lite hopsjunket jämfört med de andra.
0.2 bar tror jag inte jag skulle märka på de vägar jag kör mest på. De lutar oftast åt endera sidan pga dosering eller för vattenavrinninges skull och bilen drar åt det håll det lutar.
Men på en mycket slät och vågrät yta kanske...
av jbl
Mycket svårt att tänka mig att så lite som 0.2 bar mindre skulle göra en skillnad.
Användarvisningsbild
av gooose
Infide skrev:Ut och prova?

Kan bara instämma saknar du tex 0,2 på vb+vf känns detta tydligt skall dock tillägga att det varierar mellan olika däck typer/fabrikat/profil på däck

/Goose
Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2v […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!