Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Har en tanke på att sätta dit solfilmsrutor på min s70, men har inte riktigt fått kläm på hur de monteras i de bakre dörrarna, med tanke på att rutan ska ju kunna öppnas och det finns ju mig veterligen inte utrymme vid dörrpanelen. Finns det ngn vänlig själ som kan förklara hur de monteras?

ha en bra dag
Användarvisningsbild
av Phantom
Plexiskivorna trycks fast på insidan av rutan, men dom följer inte med ner om du ska öppna rutan. Så rutan kan du öppna men skivorna sitter kvar. Om du ska ha öppningsbara rutor bak så är nog rekommendationen att du sätter traditionell solfilm istället :) Jag har själv solarplexius, men bara längst bak i kombiutrymmet på min bil för hundarna, men har inte monterat på bakdörrarna.
Användarvisningsbild
av lellec56
Tack för ditt snabba svar, men det får nog avakta ett tag, har ju ganska så mörka rutor nu som det är tycker jag.
En annan fråga som du kanske kan svara på och det är var man kan ladda ner monteringsanvisning för att byta den gråa (fula enl mig) mittkonsollen till den snyggare i träimmitation och finns det även den delen som ska vara under handbromsspaken i träimmitation?
av Kena
Har själv plexius och visst funkar det bra men som ovanståeende säger så är det lite tråkigt när de inte följer med rutan när man hissar ned. En annan nackdel är att det bildas imma bakom dem på alla fönster nu på vintern.
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]