Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70 2,5T - 99
började för ca 2-3 månader sen .... den slutade funka..... :cry:

felkoderna gav bristfällig kontakt glödstift samt för många felaktiga startförsök ......... tror även bristfällig kontakt fläkt (bej säker )
dessa nollades

har nu rengjort grundligt likt denna:

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=8006

samt bytt "tändhatt" som ärjat sönder :roll:
vägrar starta ändå.... den strtar , fläkt i värmare samt kupe funkar/ går, men värmaren tänder aldrig.
tog ur glödstiftet...detta blir snabbt glödgat i början av startproceduren , för att sen glöda i ca 10-15 sek och sen slockna.............. värmaren går ungefär totalt en minut innan den stannar, inget meddelande i teckenfönstret i bilen....
V erkar som den ej får soppa ........... snustort i slangen till värmaren... och startar man den med slangen lossad kommer inte heller det minsta bensin :evil: , hör ingen pump ticka.

min slutsatts : antingen har inte alla felkoder raderts så bränslepump ska starta , alternativt kass pump ............ vad tror ni ??
av sjölander
v70 2,5T - 99 skrev:började för ca 2-3 månader sen .... den slutade funka..... :cry:

felkoderna gav bristfällig kontakt glödstift samt för många felaktiga startförsök ......... tror även bristfällig kontakt fläkt (bej säker )
dessa nollades

vägrar starta ändå.... den strtar , fläkt i värmare samt kupe funkar/ går, men värmaren tänder aldrig.
tog ur glödstiftet...detta blir snabbt glödgat i början av startproceduren , för att sen glöda i ca 10-15 sek och sen slockna.............. värmaren går ungefär totalt en minut innan den stannar, inget meddelande i teckenfönstret i bilen....
V erkar som den ej får soppa ........... snustort i slangen till värmaren... och startar man den med slangen lossad kommer inte heller det minsta bensin :evil: , hör ingen pump ticka.

min slutsatts : antingen har inte alla felkoder raderts så bränslepump ska starta , alternativt kass pump ............ vad tror ni ??

Hej

Jag tror du dragit rätt slutsats
av v70 2,5T - 99
sjölander skrev:
v70 2,5T - 99 skrev:började för ca 2-3 månader sen .... den slutade funka..... :cry:

dessa nollades

Hej

Jag tror du dragit rätt slutsats
hoppas som sagt att det är att inte alla felkoder raderats / alternativt felkod så bränslepumpen startar att pumpa igen....... om jag fattat rätt så blir det ju så när man provar 3 ggr eller fler (utan att värmaren startar riktigt )att bensinpumpen slutar pumpa i "säkerhetsåtgärd" ? samt då inte startar igen förren samtliga felmeddelanden raderas på värmaren ...... men bensinpumpen kanske måste ha en speciell "order" att börja pumpa igen??? nån som vet var pumpen sitter ?? följt slang / rör från värmaren , sen går de under bilen ... sen in i en " balk" under ungefär bakom passagerarstolen om jag inte mins fel...... sen ser man den inte mer...

sitter den inuti tanken??
av sjölander
På min dieselvärmare sitter pumpen precis brevid.

Vet inte vart den sitter på bensin tyvärr
av v70 2,5T - 99
sjölander skrev:På min dieselvärmare sitter pumpen precis brevid.

Vet inte vart den sitter på bensin tyvärr
tydligen ska den sitta bak vid tanken . jämte bilens brensinfilter... har inte hunnit kolla än
av olson
Är du säker på det ?
På min bil tickar det på h bak :???: Däremot sitter vattenpumpen ihop med värmaren.
av v70 2,5T - 99
olson skrev:
Är du säker på det ?
På min bil tickar det på h bak :???: Däremot sitter vattenpumpen ihop med värmaren.
min cirkulationspump sitter också ihop med värmaren .... en liten svat sak
av CANBus
Ja det finns 2 varianter, antingen är den monterad på brännaren (tidiga) eller vid bränsletanken (senare)
av v70 2,5T - 99
CANBus skrev:Ja det finns 2 varianter, antingen är den monterad på brännaren (tidiga) eller vid bränsletanken (senare)
nån som vet ungefär vad en ny bensinpump till värmaren kostar .......... modellen vid tanken där bak ?
av CANBus
1400-1500 kr!

Hej Jag behöver byta ut mina 21" friktio[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]